نجات زن ۶۸ ساله در ایستگاه قطار لوشان


۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۵:۵۷ | کد خبر: ۳۶۵۶ چاپ
نجات زن ۶۸ ساله در ایستگاه قطار لوشان

کارشناسان مرکز فوریت های پزشکی گیلان، زنی ۶۸ ساله دچار علائم سکته مغری را در ایستگاه قطار لوشان نجات دادند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایرنا، گزارش روز یکشنبه روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان حاکیست، پیمان اسدی رئیس این مرکز بیان داشت: کارشناسان  اورژانس گیلان زن ۶۸ ساله مسافر قطار مشهد رشت دارای علائم سکته مغزی را در ایستگاه قطار نجات دادند.

وی اظهار داشت: گزارشی مبنی بر ضعف و بی حالی، بی حسی اندام ها  و سختی در تکلم خانمی ۶۸ ساله در ایستگاه قطار لوشان به مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان اطلاع داده شد که بلافاصله کارشناسان اورژانس لوشان برای انجام اقدامات درمانی به محل اعزام شدند. 

وی افزود: پس از بررسی علائم این بیمار که دچار ضعف و بی حالی ، بی حسی اندام ها  و سختی در تکلم شده بود با انجام تست های لازم توسط کارشناسان  اورژانس ۱۱۵ و انجام مشاوره تلفنی با پزشکی مرکز ، احتمال سکته مغزی این فرد داده شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: بیمار سریعا توسط کارشناسان فوریت های پزشکی در قالب طرح مدیریت درمان سکته حاد مغزی، به بیمارستان پورسینای رشت انتقال داده شد و با اقدامات درمانی مناسب از صدمات احتمالی نجات یافت.

بر اساس آخرین آمار مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان دارای افزون بر ۴۷۰ نیرو، ۱۲۰ دستگاه آمبولانس فعال، دو دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان دارای ۳۷ پایگاه جاده ای و ۲۵ پایگاه شهری است.

راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.