انتقال ساکنین روستای بالادست سد آیت الله بهجت

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم روستای بالادست سد آیت‌الله بهجت باید به دیگر مناطق انتقال داده شوند، گفت: سد آیت‌الله بهجت یکی از بهترین سدهای گیلان است که اگر دچار آلودگی شود آب شرب بخشی از مردم گیلان آلوده شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند لذا باید مردم روستای بالادست در این سد به مناطق دیگر انتقال داده شوند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از فارس، ذبیح‌الله نیکفر با بیان اینکه خط انتقال آب از سایت شهید خوش سیرت به لاهیجان باید نوسازی شود، اظهار کرد: سایت خوش سیرت ظرفیت خوبی در حوزه انتقال آب دارد و به همین دلیل از سوی معاون وزیر تعهد شد هفت کیلومتر خط انتقال آب از این سایت به لاهیجان با میزان اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی ترمیم و نوسازی شود.

وی با اشاره به وضعیت فاضلاب لاهیجان گفت: با تلاش مسئولان مقرر شد فاضلابی که از شهر لاهیجان به کانال آب زراعی وارد می‌شد، جمع آوری شده و به تصفیه خانه منتقل شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر افزایش کیفیت آب شرب روستایی در شهرستان لاهیجان، تصریح کرد: با ترمیم و افتتاح هفت کیلومتر خط انتقال آب وضعیت کیفی آب شهری و روستایی در لاهیجان بسیار بهبود پیدا کرده و طبق تعهدات معاون وزیر نیرو در جریان سفر اخیر ۵۰ درصد این پروژه‌ها تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

نیکفر با اشاره به پروژه انتقال آب به شهرستان سیاهکل بیان کرد: برای افتتاح دو خط انتقال آب یک‌هزار متر مکعبی و ۶۰۰ متر مکعبی به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما با دریافت سه میلیارد یکی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مردم روستای بالادست سد آیت‌الله بهجت باید به دیگر مناطق انتقال داده شوند، تصریح کرد: سد آیت‌الله بهجت یکی از بهترین سدهای گیلان است که اگر دچار آلودگی شود آب شرب بخشی از مردم گیلان آلوده شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند لذا باید مردم روستای بالادست در این سد به مناطق دیگر انتقال داده شوند به همین دلیل مقرر شد معاون وزیر نیرو این مسئله را به شخص وزیر اطلاع داده و تدابیر لازم اندیشیده شود.