از مصایب یک پستچی گیلانی / هزینه موتور و بیمه با ماست!

پایگاه خبری کلانشهر: 17 مهر(9 اکتبر)، روز جهانی پست است؛ شاید اگر بدانید که هر پستچی از انجام 3000 سفر جلوگیری می‌کند، اهمیت خدمات این ارگان را بهتر متوجه شوید. در واقع باید گفت پست، کهن‌ترین و گسترده‌ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمین‌ها و مناطق جهان است که چهارگوشه جهان را به یکدیگر متصل می‌کند.

لبه‌ی پیکان این سیستم حمل و نقل نامه رسان ها هستند که از قضا آسیب پذیرترین قشر زنجیره توزیع پست نیز  محسوب می‌شوند.

پایگاه خبری کلانشهر دل‌نوشته ای از یکی «نامه رسان» یا «پستچی» های زحمت کش استان دریافت کرده است که  در ادامه می‌خوانید:

«همانطور که میدانید انتهای سیر مرسولات به نامه رسان ها ختم میشود. ما با مشکلات عدیده ای رو به رو هستیم، اکثر ما به صورت قراردادی با سابقه 10 الی 15 سال مشغول به کار می باشیم.

شاید باورتان نشود اما بیش از  10 سال روزی 4 الی 5 ساعت، روی موتور سیکلت در این خیابان های پر چاله چوله به کار توزیع مشغول هستیم.

اکثر همکاران ما با بیماری های عدیده ای مثل دیسک کمر، دیسک گردن، سینوزیت و معلولیت هایی که در اثر تصادف با موتور سیکلت پدید آمده است دست و پنجه نرم میکنند و برخی از تصادفات نیز مجر به نقص عضو ویا فوت نامه رسان ها گردیده است.

ما زیر مجموعه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم اما حقوق و مزایای پست با مخابرات قابل قیاس نیست.

موتور سیکلتی که در اختیار نامه رسان ها قرار میگیرد به آن ها فروخته شده و ماهیانه اقساط از حقوق آن ها کم میشود حتی بیمه موتور سیکلت از جیب نامه رسان ها انجام می‌شود.آیا این موضوع  در یک شرکت ملی دولتی غیر قانونی نیست؟

کمبود نیروی انسانی در بخش توزیع با افزایش ترافیک مرسولات کاملا احساس می شود. بزرگترین دغدغه و در خواستی که این قشر زحمت کش در چند سال اخیر داشته اند و هیچ نتیجه ای حاصل نشد، عدم تصویب قانون سخت و زیان آور بودن شغل نامه رسانی می باشد که با تمام تلاش‌هایی که انجام شد توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب نگردید و در بایگانی مجلس خاک میخورد.»

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code