khanekhodro

املش، سالمندترین شهر ایران


۱۴۰۲/۰۷/۲۳ - ۱۱:۳۸ | کد خبر: ۳۷۳۹۹ چاپ

 املش با ۷ / ۱۶ درصد جمعیت سالمندی، سالمندترین شهرستان این استان است.

املش، سالمندترین شهر ایران

کلانشهر: حسین نحوی نژاد به مناسبت هفته سالمندان اظهار داشت: شهرستان رودسر با ۵ / ۱۶ و لاهیجان با ۲ / ۱۶ درصد جمعیت سالمندی در جایگاه دوم و سوم سالمندترین شهرستان های استان گیلان قرار دارند .

وی افزود: شهرستان های تالش با ۳ / ۹ ، آستارا با ۵ / ۹ و رضوانشهر با ۶ / ۱۱ به ترتیب کمترین آمار سالمندی در استان گیلان را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان این که درصد سالمندی در گیلان نسبت به جمعیت ۹ / ۱۳ است و جزء پیرترین استان های  کشور هستیم، خاطر نشان کرد: حدود ۱۸ درصد افرادی که از توانبخشی بهزیستی استان خدمت می گیرند، از سالمندان هستند.

نحوی نژاد با اشاره به بیسوادی ۵۵ درصد از سالمندان گیلان بیان داشت: ۸ / ۵۴ درصد از سالمندان گیلان در شهرهای استان زندگی می کنند در حالی که آمار کشوری ۵ / ۷۲ درصد است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان این که در زمان حاضر، ۱۴ مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در این استان فعال است، تصریح کرد: حدود یک هزار و ۱۰۰ سالمند در این مراکز نگهدای می شوند که ۱۸۰ نفر مجهول الهویه هستند.

وی با اشاره به فعالیت سه مرکز روزانه نگهداری سالمندان و ارائه خدمات به حدود ۷۰ نفر در این مراکز اظهار داشت: ۵۰ نفر نیز در پنج مرکز ویزیت در منزل از سوی بهزیستی گیلان خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در هفته سالمندان در استان گیلان اضافه کرد: برگزاری مراسم ویژه تکریم از سالمندان موفق، شب شعر و خاطره، پیاده روی همگانی در پارک قدس رشت، همایش تحت حقوق شهروندی و معضلات حقوق سالمندان و همایشی با موضوع سالمندی، فرصت ها و چالش ها از جمله این برنامه ها است.

نظر شما:

security code