درآمد 58 میلیاردی گیلانیان از باغات خرمالو


۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۴:۰۱ | کد خبر: ۳۷۴۶ چاپ
درآمد 58 میلیاردی گیلانیان از باغات خرمالو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۱۱ درصد از باغ‌های خرمالوی کشور در گیلان است، گفت: امیدواریم باغداران با فروش محصول، ۵۸ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از فارس، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت خرمالوی گیلان اظهار کرد: هفت درصد خرمالوی کشور در گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از ۱۵۳ هکتار باغ تا نیمه آذر سال جاری بیش از دو هزار تن خرمالو برداشت شود، گفت: امیدواریم باغداران با فروش محصول، ۵۸ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه  بیشترین باغ‌های خرمالوی استان در شهرستان‌های  تالش، لنگرود، آستارا و رودسر قرار دارد، تصریح کرد: آب‌وهوای مناسب و افزایش سطح زیر کشت موجب شده تا تولید خرمالو در گیلان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

درجانی با بیان اینکه خرمالوی گیلان به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود، افزود: اغلب خرمالوی تولیدشده در گیلان در بازار شهرستان‌ها به فروش می‌رسد و مقداری نیز به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود.

مصرف خرمالو علاوه بر پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی برای جلوگیری از بالا رفتن کلسترول و فشارخون و بیماری‌های کلیوی و پوستی مفید است.

نظر شما:

security code