در ادامه انتقادها از مواضع رئیس جمهور آمریکا :

ترامپ عامل تشدید بحران در مناطق شمال سوریه


۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۳:۰۲ | کد خبر: ۳۷۶۹ چاپ
ترامپ عامل تشدید بحران در مناطق شمال سوریه

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تصمیمات شتابزده ترامپ، بحران و ناامنی را در مناطق شمال سوریه به وجود آورده است

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ درخصوص سوریه اعلام کرد ترامپ علت تشدید بحران در سوریه است.

نانسی پلوسی در بیانیه‌ای درباره فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا درخصوص اعمال تحریم‌هایی علیه مقامات دولتی ترکیه و نهاد‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کنند، اعلام کرد: رئیس جمهور ترامپ باعث تشدید ناامنی و آشفتگی در سوریه است. اطلاعیه او درباره اعمال تحریم علیه ترکیه، فاجعه انسانی به وجود آمده را مرتفع نمی‌کند. رئیس جمهور ترامپ، به ترکیه برای حمله به شرکای کرد ما چراغ سبز نشان داد، به هزاران جنگجویی که جانشان را برای حفظ امنیت جهان در برابر وحشی گری داعش به خطر انداختند، خیانت کرد. تصمیمات عجولانه و شتابزده او، زندگی‌ها را تهدید کرده، امنیت ملی را به خطر انداخته و اعتبار آمریکا را در جهان تضعیف کرده است. اعضای کنگره اعم از جمهوریخواه و دموکرات همچنان اقدامات رئیس جمهور را محکوم می‌کنند و از او می‌خواهند تغییر رویه بدهد. رئیس انگل (الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا) و مک کال عضو بلندپایه جمهوریخواه این کمیته هفته گذشته قطعنامه دو حزبی را در رد تصمیم خطرناک رئیس جمهور در سوریه ارائه کردند و ما این هفته اقدام دو حزبی را برای مخالفت با این تصمیم غیرمسئولانه به جریان می‌اندازیم. مردم آمریکا و متحدان مان انتظار و استحقاق یک رهبری واقعی را از واشنگتن دارند.