استاندار گیلان خبر داد :

خسارت ۲۰۰ میلیاردی بارش باران به شهرستان های استان گیلان


۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۱:۱۲ | کد خبر: ۳۷۸۰ چاپ
خسارت ۲۰۰ میلیاردی بارش باران به شهرستان های استان گیلان

استاندار گیلان با اشاره به خسارت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی بارش باران هفته جاری به ۱۴ شهرستان این استان، گفت: این بارش‌ها در نیم قرن گذشته در استان گیلان کم سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، ارسلان زارع صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق خسارت دیده شهرستان املش در جمع خبرنگاران با اشاره به بی سابقه بودن بارش‌های ابتدای هفته جاری در گیلان، اظهار کرد: براساس گزارشات هواشناسی گیلان این بارش‌ها در جایگاه چهارمین روز پربارش استان در ۵۰ سال گذشته بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی مدت ۱۵ ساعت ۲۵۰ میلی‌لیتر باران در املش باریده است، افزود: در مجموع براساس برآوردهای انجام شده بارش‌ها هفته جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان خسارت به ۱۴ شهرستان استان گیلان وارد کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه خسارت‌ها بیشتر به تاسیسات زیربنایی، ساختمان‌های مسکونی، تجاری و بخش کشاورزی بوده است، گفت: برای تأمین اعتبارات لازم جهت بازسازی و ترمیم هر چه سریعتر مناطق خسارت دیده جلسه‌ای با معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شده و گزارشات سیل اخیر به منظور پیگیری به وزیر کشور نیز ارائه شده است.

وی با تأکید بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی، تصریح کرد: با توجه به قدیمی و غیراستاندارد بودن برخی تاسیسات نیازمند انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از هر گونه خسارتی هستیم.