تالاب خواری کمر به نابودی تالاب انزلی بسته است

رییس یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برخورد با پدیده تالاب خواری که کمر به نابودی عرصه های بی نظیر و اکوسیستم تالاب های گیلان بسته است، بدون همکاری سایر ارگان ها علی الخصوص اداره آب، منابع طبیعی وامور اراضی، نیروی انتظامی و همچنین مردم دوستدار محیط زیست امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، ساسان اکبری پور گفت: در راستای حفظ و حراست از تالاب بین المللی انزلی و جلوگیری از پدیده تالاب خواری که متاسفانه در چند سال اخیر در گیلان شاهد آن بوده ایم، یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تمام توان خود با سوء استفاده کنندگان در چارچوب قانون و اختیارات برخورد می کند.

وی افزود: طی یک ماه گذشته، ۵ دستگاه بیل میکانیکی در شهرستان های لنگرود و لاهیجان در حین ارتکاب جرم محیط زیستی توقیف و متخلفین به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

اکبری پور افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته یک فرد غیربومی با هویت مشخص که با بهره گیری از افراد بومی و استفاده از تعطیلات چند روزه قصد تصرف بیش از ۲۵۰۰ متر از اراضی با ارزش تالاب انزلی را در حوزه روستای آبکنار داشت با هوشیاری به موقع و حضور تیم ویژه یگان حفاظت محیط زیست استان در حین ارتکاب جرم دستگیر و با مستندسازی کامل و اخذ دستور ازمقام قضایی شهرستان انزلی تحویل نیروی انتظامی شد.

رییس یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: برخورد با پدیده تالاب خواری که کمر به نابودی عرصه های بی نظیر و اکوسیستم تالاب های گیلان بسته است، بدون همکاری سایر ارگان ها علی‌الخصوص اداره آب، منابع طبیعی و امور اراضی، نیروی انتظامی و همچنین مردم دوستدار محیطزیست امکان‌پذیر نخواهد بود.