وظیفه ارتش آمریکا این نیست که پلیس دنیا باشد

رئیس جمهوری آمریکا با اعلام لغو تحریم‌ها علیه ترکیه گفت: می‌گفتند آمریکا باید پاسخ نظامی به ترکیه بدهد. به هیچ وجه. ما با کشور متحدمان وارد جنگ نمی‌شویم. وظیفه ارتش آمریکا این نیست.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد که دستور لغو تحریم های این کشور علیه ترکیه را صادر کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا که در کاخ سفید سخن می‌ گفت، علت لغو تحریم‌های این کشور را موافقت ترکیه با آتش‌بس  عنوان کرد و خواستار آن شد که این آتش‌بسِ موقت، در این منطقه بصورت «دائمی» اجرا شود.

ترامپ اضافه کرد: تحریم‌ها لغو خواهند شد؛ مگر آنکه اتفاقی روی دهد که ما با آن موافق نباشیم. ایالات متحده نیروهایش را از سوریه خارج خواهد کرد و تنها تعدادی کمی از نظامیان آمریکایی برای حفاظت از مناطق نفتی سوریه باقی خواهند ماند!

وی ادامه داد: با برقراری آتش بس دائمی، تحریم‌هایی که علیه ترکیه اعمال شده بود برچیده می‌شوند؛ مگر این که اتفاق جدیدی بیفتد که مورد رضایت ما نباشد.

دونالد ترامپ اضافه کرد: من با مظلوم (فرمانده نیروی های قسد) صحبت کردم. او به من تضمین داد که از بازداشت شدگان داعش حفاظت خواهد شد و آنهایی که فرار کرده‌اند دوباره دستگیر شده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: این جنگ می‌توانست بسیار فاجعه‌بار باشد؛ اما ما توانستیم به آتش‌بس دست پیدا کنیم و حالا دائمی خواهد بود! اروپا باید در قبال اتباع خود که به داعش پیوسته بودند و اکنون زندانی هستند قبول مسئولیت کنند و آنها را تحویل بگیرند. می‌گفتند آمریکا باید پاسخ نظامی به ترکیه بدهد. به هیچ وجه. ما با کشور متحدمان وارد جنگ نمی‌شویم. وظیفه ارتش آمریکا این نیست که پلیس دنیا باشد. سایر کشورها هم باید قبول مسئولیت کنند.