تغییر در الگوریتم جستجوی گوگل


۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۳:۱۴ | کد خبر: ۳۸۹۳ چاپ
تغییر در الگوریتم جستجوی گوگل

کمپانی گوگل در آستانه اعمال تغییراتی در الگوریتم عملکرد موتور جستجوی خود است که نتایج جستجوها را نه براساس کلمات مرتبط بلکه براساس مفهوم کلی و نیاز واقعی کاربر رتبه بندی کرده و نمایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایرنا، بقای بسیاری از کسب و کارهای امروز به نتایج موتور جستجوی گوگل بستگی دارد و بسیاری از افراد این روزها برمبنای این نتایج کسب درآمد می‌کنند.

حال گزارش‌ها از آن حکایت دارد که کمپانی گوگل فرآیند اعمال یک تغییر عمده در الگوریتم مرکزی جستجوی خود را آغاز کرده است. این الگوریتم جدید می‌تواند رتبه بندی نتایج را در یک مورد از هر ۱۰ جستجو توسط کاربران تغییر دهد.   

به گزارش مجله آمریکایی Inc، الگوریتم جستجوی قدیمی گوگل با جملات جستجو شده چون «یک کیسه از کلمات» رفتار می‌کرد به این ترتیب که تنها آن چه را کلمات مهم آن جمله ارزیابی می‌کرد را انتخاب و نتایج جستجو را براساس آن رتبه‌بندی کرده و نمایش می‌داد. این کار متن و مقصود اصلی جمله مورد جستجو را از بین می‌برد.

این الگوریتم جدید بر مبنای برت (BERT) یا bidirectional encoder representations from transformers کار می‌کند. BERT ابزاری است که با استفاده از هوش مصنوعی و یک پایگاه داده کلان به بهینه‌سازی پردازش زبان‌های طبیعی کمک می‌کند تا نتایج متنی بهتری را ارائه دهد.به زبان ساده‌تر، وقتی عبارتی را جستجو می‌کنید BERT بهتر درک می‌کند که واقعا به دنبال چه چیزی هستید.

به یاد داشته باشید که این تغییرات تنها نتایج برخی از جستجوها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و این که این الگوریتم چگونه کار می‌کند هنوز حتی برای کارکشته‌ترین و حرفه‌ای ترین سئوکارها نیز آشکار نیست.

این تغییر پیام مهمی دارد. هرچه بیشتر آنچه مورد خواست و نیاز کاربران است را تولید کنید، احتمال این که مطلبتان در نتایج جستجو در رده بالاتری قرار بگیرد، بیشتر است.