آمار تصادفات پاکبانان شهرداری رشت نگران کننده است

خاموشی برخی از معابر شهری را از جمله دلایل بروز تصادف در رشت است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به افزایش آمار تصادفات پاکبانان شهرداری رشت گفت: انتظار داریم هر چه سریعتر جاروهای مکانیزه توسط پیمانکاران حوزه پسماند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی بر راه اندازی هر چه سریعتر جاروهای مکانیزه به منظور انجام رفت و روب شهری تاکید کرد.

شیرزاد به جمع‌آوری مخازن زباله شکسته در رشت اشاره کرد و ادامه داد: جمع آوری، تعمیر و بازسازی مخازن زباله ، نصب شبرنگ، ارائه البسه مناسب به پاکبانان از جمله مباحثی است که پیمانکاران پسماند شهرداری باید نسبت به اجرای آن با دقت وارد عمل شوند.

تاریکی معابر اصلی از جمله دلایل بروز تصادفات

وی خاموشی برخی از معابر شهری را از جمله دلایل بروز تصادف دانست و بیان کرد: تاریکی معابر اصلی می تواند موجب بروز تخلفات اجتماعی شده و امیدوارم طی نشست با مدیران اداره برق این مشکلات به زودی برطرف شود.

شیرزاد با انتقاد از کاهش ارزش افزوده دولتی سهم شهرداری رشت تصریح کرد: در شرایط نامساعد مالی حاکم بر شهرداری رشت شاهد کاهش مکرر ارزش افزوده دولتی به حساب شهرداری رشت هستیم و ماه گذشته از این بابت کمتر از دو میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شد.

بهراد ذاکری عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران حوزه فضای سبز گفت: با تمامی مطالباتی که پیمانکاران حوزه فضای سبز از شهرداری دارند اما همچنان تمایل به ادامه همکاری با شهرداری رشت در آنان وجود دارد.

پیمانکاران سعه صدر خود را افزایش بدهند 

وی در ادامه با تاکید بر افزایش سعه صدر پیمانکاران در برخورد با کارگران افزود: گویا مطرح کردن برخی از مشکلات توسط کارگران با اعضای شورای شهر موجب گلایه مندی پیمانکاران از آنان شده و پیشنهاد می کنم پیمانکاران سعه صدر خود را افزایش بدهند.

وی به وضعیت نامناسب برخی از کیوسک های محل استقرار نگهبان در پارکها و فضای سبز شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: برخی از این کیوسک ها به لحاظ گرمایشی با مشکلاتی مواجه بوده و انتظار داریم پیمانکاران نسبت به رفع چنین مشکلاتی اقدام کنند.

وی با تاکید به پرداخت حق بیمه و سنوات نیروهای فضای سبز شهرداری رشت افزود: این نیروها از حقوق حداقلی برخوردار بوده و انتظار داریم نسبت به پرداخت حق بیمه و سنوات گذشته آنان توجه بیشتری صورت بگیرد.

علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز با اشاره به اینکه تصادف دو نفر از پاکبانان شهرداری رشت موجب ناراحتی و نگرانی همه شد،گفت: بکار گیری جاروهای مکانیزه به منظور رفت و روب شهری تذکرات لازم به پیمانکاران این حوزه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه برخی از بلوارهای رشت فاقد روشنایی مناسب هستند افزود: علیرغم تاکیدات قانونی متاسفانه اداره برق در این باره به خوبی وارد عمل نشده و یکی از دلایل بروز حوادث تصادف پاکبانان فقدان روشنایی لازم در ساعات اولیه صبح زمان فعالیت آنان است.

بی‌توجهی پاکبانان از دیگر دلایل بروز حوادث ناگوار 

مقصودی بی توجهی پاکبانان را از دیگر دلایل بروز حوادث ناگوار دانست و گفت: پیمانکاران در این باره باید تذکرات لازم را به پاکبانان بدهند و با پاکبانانی که در این باره بی توجهی و سهل انگاری کنند برخورد می شود.

مقصودی با انتقاد از بی‌توجهی برخی از شرکت های پیمانکاری نسبت به تجهیز مخازن زباله به شبرنگ و علائم هشدار دهنده و غیره بیان کرد: در شرایطی که در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بارها در این باره تذکر داده شده ، مشاهده مخازن زباله شکسته، عدم نصب شبرنگ بر روی مخازن زباله و لباس پاکبانان پذیرفتنی نبوده و این بی توجهی خجالت آور است . 

در ادامه علیرضا حاجی پور مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به تاکیدات و مصوبه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت، جمع آوری مخازن زباله شکسته، نصب شبرنگ و علائم هشدار دهنده روی البسه پاکبانان و مخازن زباله به پیمانکاران حوزه پسماند ابلاغ شد.

وی به مقوله ساماندهی سگ های بلاصاحاب در رشت اشاره کرد و گفت: زمینی به متراژ پنج هزار متر مربع جنب کارخانه کمپوست شهرداری رشت به منظور ساماندهی سگ های بلاصاحب جانمایی شده و به زودی سوله ها و قرنطینه هایی در آن احداث می شود.

جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت

وی با بیان اینکه پیش نویس قرار داد با دامپزشک مورد وثوق اداره کل دامپزشکی گیلان پیرامون موضوع ساماندهی سگ های بلاصاحب منعقد شده است افزود: طی یک ماه آینده جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت عملیاتی می شود.

سجاد محجوب مدیرعامل سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اظهار کرد: با پیگیری های رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا مطالبات کارگران فضای سبز شهرداری رشت در زمان مقرر انجام می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه پروژه های شهرداری رشت اولویت بندی نمی شود افزود: پروژه آب خام از جمله پروژه های حائز اهمیت در رشت بوده که تا کنون ۱۸ کیلومتر از آن به اتمام رسیده و مابقی آن به دلیل مشکلات مالی معطل مانده است.

وی با بیان اینکه پروژه آب خام رشت در مناطقی از جمله دیلمان و منظریه به بهره برداری رسیده است گفت: مجموع پروژه آب خام شهرداری رشت ۳۸ کیلومتر بوده که تا کنون ۱۸ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده است.

محجوب با تاکید به کاشت درختان و افزایش سرانه فضای سبز شهری در رشت بیان کرد : تا پایان سال هشت هزار نهال در سطح شهر کاشته می شود و این اقدام نقش موثری در افزایش سرانه فضای سبز شهری ایفا می کند.