مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان در کارگروه فنی فرصت های سرمایه گذاری آستارا :

اقتصادی کردن فرصت های محلی باید در اولویت باشد


۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۱:۳۳ | کد خبر: ۳۹۰۸ چاپ
اقتصادی کردن فرصت های محلی باید در اولویت باشد

کلانشهر : مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : اقتصادی کردن فرصت‌های محلی موجود در روستاها باید در اولویت برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری‌ها قرار گیرد.
یونس رنجکش در کارگروه فنی بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان مرزی بندر آستارا افزود : این برنامه‌ریزی موجب تقویت اقتصاد منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و جذابیت برای ماندگاری در روستا و توسعه روستا محور می‌شود.
وی اظهار داشت : بسیاری از فرصت‌ها به صورت طبیعی در شهرستان‌ها و مناطق روستایی مانند آب‌بندان‌ها، زمین زراعی و محیط طبیعی وجود دارد اما نیازمند نگاه کارآفرینانه برای بهره‌وری بیشتر از آن‌ها است.
وی یاد آور شد : باید بتوانیم با هدایت صحیح جامعه هدف و آموزش‌های لازم در کنار تکمیل زنجیره خدمات فرصت‌های موجود را اقتصادی کنیم.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : کار گروه‌های تسهیل و رفع موانع نقشی محوری به دلیل اشرافیت مسوولان و کارشناسان و بررسی‌های میدانی با توجه به شناخت از منطقه و تطبیق آن با قوانین در سرمایه‌گذاری‌ها دارند.
وی ادامه داد : یکی از مشکلات مهم سرمایه گذاری‌ها در استان گیلان عدم راهنمایی صحیح سرمایه‌گذاران و پیچیدگی‌های بوروکراسی اداری و تغییر قوانین و آیین‌نامه‌های سازمان‌ها مسوولان است که گاهی با تفسیرهای دستگاه‌ها حتی در بالادست قانون قرار می گیرد.
رنجکش افزود : برای رفع این مشکلات کلیه طرح‌ها باید در سطوح شهرستانی و استانی در کار گروه‌های فنی با حضور سرمایه گذاران بررسی و راهکارهای مناسب به آنان ارائه تا موجب تسریع در روند سرمایه‌گذاری‌ها شود.
وی گفت : شفاف‌سازی براساس معیارهای قانون نیز از ایجاد تردید و تهدید امنیت سرمایه گذاری نیز می‌کاهد.
این مسوول با اشاره به دو اولویت استانداری تا پایان سال جاری برای تبیین سیاست‌های بهره‌برداری بهره‌ورانه از فرصت‌های موجود در زمینه آب‌بندان‌ها و زراعت چوب یادآور شد : با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای موجود در استان این دو محور مورد توجه در سطح ملی و استان قرار دارد.
وی اظهار داشت : بر این اساس شناخت و ارزیابی موقعیت‌های مکانی و زمین‌های قابل زراعت چوب و همچنین آب‌بندان‌های دارای شرایط استفاده و بهره‌برداری چند منظوره با اولویت تامین آب کشاورزی زارعین از اقدامات در دست پیگیری اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری معاونت اقتصادی استانداری گیلان است.
وی یاد آور شد : با توجه به وجود ۹هزار هکتار آب‌بندان در گیلان که با زیر نظر جهادکشاورزی و آب‌منطقه‌ای با هدف تامین آب کشاورزی مدیریت می‌شوند لایه‌روبی تنها در اولویت برنامه‌ریزی‌ها در این فصل قرار دارد و ۴۴۰میلیارد ریال که ۳۵۰میلیارد ریال آن مربوط به جهاد کشاورزی است، اعتبار ملی اختصاص یافته است و به همین میزان نیز می‌بایست از منابع داخلی این سازمان‌ها نیز تخصیص یابد.
وی اجرای طرح‌های پایلوتی در ۵ آب بندان هر شهرستان از دیگر برنامه‌ها برای عملیات چند منظوره‌کردن فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های پرورش آبزیان، ماکیان و گردشگری و ورزش‌های آبی و تفریحی عمومی در کنار تامین آب کشاورزی است.
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر وجود ظرفیت‌های بالقوه در شهرستان آستارا اضافه کرد : بسیاری از اقدامات سرمایه‌گذاری در این شهرستان به دلیل موقعیت آن قابلیت اثر بخشی در سطح ملی و فراملی دارد و مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی بالایی بر طرف می‌کند.
وی افزود : بیش از ۵هزار فرصت سرمایه گذاری در استان گیلان شناسایی شده است که حدود ۳ در صد آن‌ها در بخش گردشگری در آستارا معرفی شده‌اند اما فرصت‌های بسیار دیگری در زمینه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت نیز وجود دارد که باید شناسایی و به ثبت برسد.
حسن رستم‌زاد فرماندار آستارا هم در این جلسه به بررسی شرایط و موقعیت های این شهرستان پرداخت و خواستار نگاه ویژه مسوولان استانی و ملی به آستارا شد.
بازدید از محل اجرای چند طرح سرمایه گذاری در زمینه استقرار صنایع معدنی، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و بهره برداری از آب بندان‌ها از دیگر برنامه‌هایی بود که با حضور مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و مسوولان منطقه انجام شد.

نظر شما:

security code