فرحان حق: سازمان ملل نمی تواند مرگ ابوبکر البغدادی را تأیید کند

سخنگوی سازمان ملل متحد در یک نشست خبری اعلام کرد که این نهاد بین المللی نمی تواند اعتبار اظهارات آمریکا در مورد مرگ سرکرده گروه تروریستی داعش را تأیید کند.

کلانشهر : به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فرحان حق» (Farhan Haq) روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که سازمان ملل متحد نمی تواند اعتبار اظهارات آمریکا در مورد مرگ «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش را تأیید کند و بر این باور است که چندین مرجع مختلف باید اینگونه اطلاعات را تأیید کنند.

فرحان حق با اشاره به مرگ البغدادی گفت: «ما شخصاً نمی توانیم صحت اظهارات [آمریکا درباره مرگ البغدادی] را تأیید کنیم. ما به اعتبار و قابل اطمینان بودن منابع مختلف اطلاعاتی که در مورد این موضوع صحبت کرده اند، اعتماد داریم، اما روشن است که هرگونه اطلاعات از این دست لازم است توسط چندین مرجع ذیصلاح تأیید شود».

«ادموند فیتون براون» (Edmund Fitton-Brown) مسئول تیم ناظر بر گروههای تروریستی در سازمان ملل در یک مصاحبه اظهار داشت که این کمیته سازمان ملل نمی تواند مرگ ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش را تأیید کند؛ اما اظهارات آمریکا را جدی تلقی کرده و قصد دارد هر چه سریعتر همراه با آمریکا برای تأیید این موضوع فعالیت کند.

فیتون- براون در اینباره گفت: «من هنوز تأییدی برای این خبر دریافت نکردم. روش بررسی ما این طور است که با اخبار محتاطانه برخورد می کنیم تا زمانی که آن خبر به طور مستقیم و محرمانه توسط کشورهای عضو بیان شود. تمام آنچه که اکنون در اختیار داریم تنها اعلام عمومی این خبر از سوی آمریکا است... آنها [آمریکا] بسیار به خودشان مطمئن هستند. آنها ادعا میکنند که آن خبر را تأیید کرده اند... من فکر می کنم که باید این موضوع را بسیار جدی گرفت. من برای تأیید هرچه سریعتر این خبر از آمریکا و سایر کشورها سئوالاتی خواهم پرسید».

به گزارش مهر، «جنیفر گریفین» (Jennifer Griffin) خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز روز گذشته (یکشنبه) در پیامی توئیتری نوشت: «یک منبع ارشد نظامی آمریکا اعلام کرد که ابوبکر البغدادی در حمله آمریکا کشته شد. هویت البغدادی تایید شده است. آزمایش دی‌اِن‌اِی این موضوع را ثابت کرده است».

وی در توئیت دیگری در این باره اضافه کرد: «به من گفته شده است که بین ۵۰ تا ۷۰ نفر از نیروهای ارتش آمریکا و حدود ۶ فروند بالگرد در این عملیات برای هدف قرار دادن بغدادی شرکت داشتند. وی با منفجر کردن جلیقه انفجاری کشته شد».