مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جرایم آسیب به حیات وحش ۷ برابر شده است.

آسیب زنندگان به حیات وحش، جریمه سنگین می‌شوند

کلانشهر: مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری نشست شورایعالی محیط زیست با حضور رئیس جمهور خبرداد و گفت: در این نشست پس از بررسی جرائم شکار جانوران وحشی و ضرر و زیان به حیات وحش، جریمه آسیب به حیات وحش ۷ برابر تعیین شده است.

غلامرضا ابدالی با بیان اینکه بازنگری این جرائم از سال ۱۳۹۸ به‌روز نشده بود افزود: به علت بازنگری نشدن جرائم قدرت بازدارندگی تخریب کنندگان حیات وحش کم شده بود.

وی تصریح کرد: مقرر شده است جرائم بر اساس تورم سالانه افزایش پیدا کند. 

در صورت موافقت شورایعالی محیط زیست نرخ جرایم در خصوص تمام جانوران از جمله پرنده، پستاندار، خزنده، گونه‌های آبزی افزایش خواهد یافت.