گیلان قهرمان مسابقات اسپوکس مردان کشور شد


۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۳:۴۱ | کد خبر: ۳۹۹۴ چاپ
گیلان قهرمان مسابقات اسپوکس مردان کشور شد

سومین دوره مسابقات اسپوکس مردان کشور با قهرمانی تیم استان گیلان پایان یافت.

کلانشهر : مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از رقابت ها که در سالن ورزشی حسین رضازاده اردبیل جریان داشت ، تیم اسپوکس گیلان توانست در مجموع تیمی ، عنوان قهرمانی سومین دوره مسابقات را به خود اختصاص دهد.

مرتضی ورزلدوست افزود: در این رقابت ها ۱۴۰ ورزشکار از استان های مختلف حضور داشتند که در رده های سنی نونهالان ، نوجوانان ، جوانان ، امید ، بزرگسالان و پیشکسوتان و در سه ماده آکیناکه، اکیناکه دوبل و سوسر ، به مدت دو روز با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در پایان این مسابقات و در ماده آکیناکه و در رده سنی نونهالان ، همایون گیتی پسند از استان گیلان پس از ورزشکاری از مازندران عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره را کسب کرد و در رده سنی نوجوانان نیز عبدالرضا سمیعی و محمدمعین ملک زاده هر دو از استان گیلان به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی بیان کرد: همچنین در رقابت های رده سنی امید یونس هاشم پور ورزشکار شایسته گیلانی عنوان قهرمانی و مدال طلای این رقابت ها را به خود اختصاص داد و محمدامین مسافر دیگر ورزشکار گیلانی توانست روی سکوی نایب قهرمانی قرار گیرد و مدال نقره را کسب کند.

ورزلدوست اضافه کرد: در رقابت های رده سنی بزرگسالان نیز کامیاب هدایتی از گیلان پس از ورزشکاری از مازندران مقام نایب قهرمانی را تصاحب کرد و در رقابت های رده سنی پیشکسوتان ، اسماعیل رنجبر از گیلان پس از ورزشکاران مازندران و گلستان عنوان سوم و مدال برنز را کسب کرد.

مسئول روابط عمومی اداره وززش و جوانان گیلان در ادامه گفت: همچنین در رقابت های ماده آکیناکه دوبل و در رده سنی نوجوانان، عبدالرضا سمیعی از استان گیلان موفق شد مقام نایب قهرمانی و مدال نقره مسابقات اسپوکس قهرمانی کشور را تصاحب کند.

وی اظهار کرد: در پایان رقابت های رده سنی جوانان نیز، پارسا حیدری و در رقابت های رده سنی امید، محمدامین مسافر هر دو از استان گیلان پس از ورزشکارانی از مازندران موفق به کسب مدال نقره و عنوان دومی شدند.

وی افزود: در رقابت های رده سنی بزرگسالان نیز کامیاب هدایتی از استان گیلان توانست مقام قهرمانی و مدال طلای این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد و در رقابت های رده سنی پیشکسوتان ، اسماعیل رنجبر از گیلان پس از ورزشکاری از مازندران روی سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کزد: در رقابت های ماده سوسر نیز در رده سنی امید ، رضا شجاعی از استان گیلان مقام قهرمانی و مدال طلا را تصاحب کرد و یونس هاشم پور دیگر ورزشکار گیلانی در همین رده سنی روی سکوی سوم قرار گرفت و مدال برنز را بر گردن آویخت.

وی ادامه داد: همچنین در رقابت های رده سنی امید، کامیاب هدایتی ورزشکار شایسته گیلانی عنوان نخست را به خود اختصاص داد و مدال طلا را بر گردن آویخت و مهراب حسن آزادطریقه دیگر ورزشکار گیلانی نیز در این رده سنی مقام سوم و مدال برنز را کسب کرد.

 

* ورزش اسپوکس برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل اسفنجی می باشد که این رشته ورزشی از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت ، هوشیاری و قدرت داشته و با توجه به طراحی ساده، این رشته ورزشی محدودیت سنی و جنسی نداشته و قابل استفاده عموم در همه مکان هاست.

اسپوکس برای اولین بار توسط محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان ، مربی و داور بین المللی هاپکیدو هنرهای رزمی) در سال ۱۳۹۰ پایه گذاری و از سال ۱۳۹۵ فعالیت ورزش اسپوکس در کشور تایید شد که فعالیت رسمی این رشته ورزشی تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی می باشد.

نظر شما:

security code