مردم در فضای مجازی به زلزله زدگان کمک نکنند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با تأکید بر اینکه مردم از پرداخت هرگونه وجه یا کمک غیر نقدی از طریق فضای مجازی برای زلزله‌زدگان خودداری کنند، گفت: یقیناً مراجع قضایی آماده برخورد با سوءاستفاده کنندگان از احساسات مردم دلسوز هستند.

کلانشهر : به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی ولی پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت به خانواده‌های قربانی زلزله آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به سطح حادثه زلزله در شهرستان سراب آذربایجان شرقی، ضرورت و نیازی به نشر استمداد و ارائه کمک‌ مردم نوع‌دوست احساس نمی‌شود و در حال حاضر ذخایر امدادی جمعیت هلال‌احمر، پاسخگوی نیاز مناطق زلزله‌زده است.

وی با اشاره به جزئیات اقدامات گیلان در زلزله استان آذربایجان شرقی گفت: از دقایق اولیه وقوع این‌ زمین‌لرزه، با اعلام آماده‌باش به‌تمامی شعب و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر استان، نسبت به گشت زنی در سطح شهرهای استان و نیز تمهید مقدمات لازم برای اعزام نجات گران و ارسال امکانات در صورت لزوم صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان  با تأکید بر اینکه مردم از ارائه هرگونه کمک به افراد و مؤسسات غیر مسؤول خودداری کنند بیان کرد: متأسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از احساسات دلسوزانه مردم از فرصت رخ داده سوءاستفاده کرده و در فضای مجازی اقدام به جمع‌آوری کمک می‌کنند درحالی‌که جمع‌آوری کمک‌های مردمی فقط از سوی سازمان‌های قانونی و مسؤول صورت گرفته و در صورت نیاز از رسانه ملی و مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

وی از پیگیری قضایی علیه سوءاستفاده کنندگان فضای مجازی و مؤسسات غیرمجاز فعال جمع‌آوری کمک‌های مردمی خبر داد و گفت: مردم نوع‌دوست استان در صورت مشاهده این‌گونه موارد می‌توانند گزارش‌های خود را به روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر یا مراجع قضایی و نظارتی استان اعلام کنند.