حضور تیم دانش آموزان گیلانی در انتخابى معتبرترین مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی جهان

حضور تیم دانش آموزان گیلانی در انتخابى معتبرترین مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی جهان
کلانشهر: تیم دانش آموزان گیلانی در انتخابى معتبرترین مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی جهان، مسابقات روبوکاپ آسیا-اقیانوسیه در مسکو به عنوان انتخابی جام جهانی ربات ها روبوکاپ حضوریافتند.

به گزارش کلانشهر آریا مسعودپی، پارسا اکبری، علی بزرگ ضیابری و روزبه جلالى از دبیرستان استعدادهاى درخشان میرزاکوچک خان دوره اول به مدیریت دکتر محمدیوسف پورموسى و به مربیگری و هدایت علیرضا دائمی دانشجوی مهندسی برق دانشگاه گیلان و مربی ارشد رباتیک مرکز نوآوری دانش آموزی مارلیک در این مسابقات شرکت نمودند.

مسابقات رباتیک ۲۰۱۹ آسیا و اقیانوسیه در حالی از 7 نوامبر در مسکو پایتخت روسیه آغاز شده است که تیم رباتیک R.S.O به عنوان تنها تیم استان گیلان از بین 8 تیم اعزامی دانش آموزی و 20 تیم دانشجویی ایرانی برای حضور مقتدرانه به عنوان منتخبین کشورمان در این رویداد علمی - فناورانه معتبر بین المللی است که افتخارآفرینان آن مانند مسابقات ایران-اپن (IranOpen) نیز به عضویت بنیاد ملی نخبگان در خواهند آمد.

لازم به ذکر است شرکت در مسابقات جهانی رباتیک (ربوکاپ) از جمله بسترهای کم‌مانند برای بازنمایی توانمندی‌های بالای دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در مجامع بین‌المللی است و در مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۹ آسیا و اقیانوسیه در مسکو، تمامی تیم ها با فرآیند Qualification و ارسال مقاله علمی و یک مرحله مسابقه انتخاب شده اند.
این مسابقات بین المللی تحت نظارت فدراسیون بین المللی رباتیک با برند RoboCup است که خبری از لیگ های ساخته شده با کیت و یا مانند جنگ جو و یا خط یاب در آن نیست. لیگهایی که کاملا وجه علمی رباتیک را زیر سوال برده و هیچ خروجی علمی قابل‌توجهی در بر ندارند.