در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت :

رشت فاقد المان های ورودی/ فراخوان تا روزهای آینده منتشر می شود


۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۹:۵۹ | کد خبر: ۴۰۸۵ چاپ
رشت فاقد المان های ورودی/ فراخوان تا روزهای آینده منتشر می شود

کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت برگزار و اعضای با اشاره به اینکه این شهر فاقد المان های ورودی است از انتشار فراخوان برای اجرای این پروژه تا روزهای آینده خبر دادند.

کلانشهر : به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه شیرزاد عصر دوشنبه در نود و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در دفتر این شورا ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در این ایام از سوی شهرداری رشت خبر داد.

وی در ادامه بر لزوم بازنگری نسبت به نماهای فرسوده شهر رشت تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از هنرمندان بومی و بهره گیری از رنگ های روشن و شاد نسبت به این کار اقدام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به برگزاری جشنواره کدو برای چهارمین سال، اجرای آن را در راستای تحقق اهداف شهر خوراک خلاق غذا دانست و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره رونق اقتصاد محلی و جذب گردشگر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون اقدام قابل قبولی در راستای شهر خلاق خوراک انجام نشده است، اظهار کرد: ایجاد خیابان غذا در رشت می تواند یکی از گام‌ها در این زمینه و همچنین ایجاد فرصت شغلی و جذب گردشگر باشد.

شیرزاد تأکید کرد: باید با استفاده از این برند گام‌های لازم در این راستا برداریم و در نخسین گام نیز مسئولان باید گزارش شفافی در اقدامات صورت گرفته داده و از هزینه های بدون نتیجه خودداری کرده و زمینه را برای بهره مندی بیشتر از برند شهر خلاق خوراک را فراهم کنند.

وی در ادامه به فراخوان احداث المان‌های ورودی شهر رشت نیز اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه شهر رشت به رغم سابقه فاقد یک المان در ورودی شهر بود که پیگیری‌های لازم از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در حال انجام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت افزود: در روزهای آتی فراخوان احداث المان برای چهار ورودی شهر رشت اعلام می شود.

لزوم حفظ عنوان شهر خلاق خوراک غذا

در ادامه این جلسه عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز با تأکید بر لزوم حفظ عنوان شهر خلاق خوراک، اظهار کرد: باید مشکلات موجود در این حوزه را حل کرده و با برنامه ریزی بلند مدت در راستای تحقق اهداف این برند گام برداریم.

محمدحسن عاقل منش همچنین به مشکل نقدینگی شهرداری رشت اشاره و با بیان اینکه شهرداری باید هر چه سریع‌تر پرداخت معوقات حقوق و مزایای کارکنان این سازمان را در دستور کار خود قرار دهد، تصریح کرد: متاسفانه پرداخت حقوق پرسنل با تأخیر فراوان همراه بوده که اصلا قابل قبول نیست.

تعیین تکلیف پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت 

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت، اظهار کرد: نقشه اجرایی این پروژه در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار داده شده که امیدواریم طی چند روز آینده تعیین تکلیف شود.

زینب فلک دوست همچنین به پروژه دیوار نگاری گلزار شهدای رشت نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه فردا در جلسه هیئت مدیره بررسی خواهد شد و قرار است ۷۲ دیوار مربوط به گلزار شهدای رشت تا ایام دهه مبارک‌فجر دیوارنگاری شود.

وی با بیان اینکه طراحی المان‌های نوری جدید با محوریت هفته وحدت در دستور کار سازمان قرار دارد، افزود: طراحی المان میدان امام حسین نیز انجام شده و به زودی شاهد اجرای این پروژه خواهیم بود.

فلک دوست در ادامه با اشاره به اجرای فراخوان المان‌های ورودی شهر رشت و با بیان اینکه این فراخوان‌ها در چهار ورودی شهر رشت از سمت فومن، تهران، انزلی و جاده کناره به زودی آغاز می شود، ادامه داد: علاقمندان به مشارکت در این پروژه می توانند تا ۹ آذر نسبت به ثبت نام و ارائه طرح های پیشنهادی خود اقدام کنند.