از عصر فردا :

بارش باران در گیلان / مناطق کوهستانی و ارتفاعات برفی است


۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۲۳:۲۳ | کد خبر: ۴۱۱۹ چاپ
بارش باران در گیلان / مناطق کوهستانی و ارتفاعات برفی است

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از عصر فردا به این منطقه، گفت: بارش باران و برف و آب گرفتگی معابر از مهم‌ترین پدیده‌های جوی پیش بینی شده در گیلان است.

کلانشهر : محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار در منطقه تا ظهر امروز (چهارشنبه) است، اظهار کرد: از عصر امروز با گذر امواج کم و بیش ناپایدار شاهد بارشٰ‌های پراکنده در منطقه تا ظهر پنجشنبه هستیم.

وی با بیان اینکه از عصر پنجشنبه نیز با نفوذ توده هوای سرد و ناپایدار بارندگی و وزش باد در برخی از ساعت نسبتا شدید پیش بینی می شود، افزود: احتمال وقوع رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گیلان از جمله مهم ترین پدیده‌های جوی پیش بینی شده تا اواسط هفته آتی است.

دادرس در ادامه با اشاره به اینکه برای روز جمعه نیز شرایط برای بارش برف در مناطق کوهستانی گیلانی فراهم می شود، گفت: کاهش دما محسوس نیز در این مدت در استان گیلان شاهد خواهیم بود.

وی به احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این مدت نیز اشاره و از شهروندان و مسافران خواست از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خوددادری کنند.

دادرس به رانندگانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی دارند توصیه کرد وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به دمای فعلی شهر رشت مرکز استان گیلان، گفت: بیشینه دمای حال حاضر شهر رشت ۱۸ درجه سانتیگراد و بیشینه رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل هواشناسی گیلان  افزود: آسمان امروز شهر رشت نیز صاف تا نیمه ابری، مه آلود، بتدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد، برای عصر و شب نیز رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

نظر شما:

security code