انتخاب سرمایه گذاران با تنگ نظری نباشد / آینده نگری در اجرای پروژه های مدیریت شهری

در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت با تأکید به اجتناب از تنگ‌نظری در انتخاب سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های شهر رشت، مدت‌زمان اجرای پروژه بازگشایی مسیر از سمت پیر بازار به معلم ۲۱ ماهه اعلام شد.

کلانشهر : به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت صبح امروز در یک‌صد و هشتاد و یکمین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با بیان اینکه مدیریت بدون پول در دستور کار شهرداری رشت قرار دارد،  اظهار کرد: باید در اجرای پروژه‌های بزرگ از مشارکت سرمایه‌گذاران استفاده شود و به‌طور یقین با این اقدامات می‌توانیم مدعی ایجاد تحول و درنهایت توسعه در رشت باشیم.

آینده‌نگری در اجرای پروژه‌های رشت
احمد رمضان پور با تأکید بر اینکه در انتخاب سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های شهر رشت از تنگ‌نظری‌ها اجتناب شود، گفت: در اجرای پروژه‌ها باید به مبحث آینده‌نگری نیز توجه شود و چنانچه درگذشته نیز در زمان اجرای پروژه‌هایی همچون خیابان تختی آینده‌نگری می‌شد امروزه شاهد وضعیت حاکم بر این خیابان نبودیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت به اجرای پروژه بازگشایی مسیر پیر بازار به خیابان معلم رشت اشاره کرد و افزود: در اجرای این پروژه باید به‌تمامی جوانب ازجمله تملک املاک و غیره توجه داشت.

رمضان پور با اشاره به ارسال لایحه‌ای با موضوع جابجایی چند دکه در نقاط مختلف رشت از سوی شهرداری تصریح کرد: در دوران فعالیت شورای سوم رشت با توجه به افزایش فراوان احداث دکه در نقاط مختلف رشت، اعضای شورای دوره سوم مصوبه‌ای مبنی بر ممانعت از احداث دکه جدید تصویب کردند و در حال حاضر فقط لوایحی با محوریت جابجایی و واگذاری دکه‌ها بررسی می‌شود.

توجه شهرداری رشت به محلات کم برخوردار
عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به محلات کم برخوردار توجه بیشتری معطوف شود، اظهار کرد: حدود سه سال است که در ردیف بودجه شهرداری رشت پیرامون بازگشایی خیابانی در دخانیات، کدی مشخص در نظر گرفته‌شده اما تاکنون دراین‌باره اقدامی انجام‌نشده است.

حجت جذب با تأکید به توجه بیشتر شهرداری رشت به محلات کم برخوردار در حین اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری افزود: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت موظف به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای محلات کم برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای پروژه بازگشایی مسیر از سمت پیر بازار به خیابان معلم رشت اشاره گفت: معتقدم با اجرای این پروژه بازهم بار ترافیکی در محلاتی ازجمله رشتیان و یخ‌سازی افزایش پیدا می‌کند.

زمان اجرای پروژه بازگشایی مسیر پیر بازار به معلم ۲۱ ماهه است
مشاور بازگشایی مسیرهای شهری رشت نیز در این جلسه با اشاره به پروژه بازگشایی مسیر از پیر بازار به سمت خیابان معلم اظهار کرد: مدت اجرای این پروژه ۲۱ ماه محاسبه‌شده که هم اکنون این پروژه در حال انجام است.

محمد رحمتی خواه با بیان اینکه خیابان معلم سه‌راهی است، افزود: نقطه شروع این پروژه از پیر بازار و انتهای آن در خیابان معلم است و هزینه سرمایه‌گذاری در این پروژه به چهار قسمت تملک، تغییر کاربری و غیره تقسیم می‌شود و هزینه‌هایی ازجمله هدایت روان آب‌های سطحی، ایجاد روشنایی در این پروژه ۴۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی به اجرای پروژه مطالعات این مسیر اشاره کرد و گفت: برای این کار مدت‌زمان دوماهه پیش‌بینی‌شده و ۵۰۸ مترمربع کاربری عمومی در این مسیر وجود دارد.

پروژه بازگشایی مسیر از پیر بازار به معلم ظرفیت اقتصادی دارد
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به پروژه بازگشایی مسیر از پیر بازار به سمت خیابان معلم اظهار کرد: این پروژه از ظرفیت بالای اقتصادی برخوردار است و می‌تواند به اجرای پروژه‌های دیگر کمک کند.

مریم گل احضار با بیان اینکه اجرای این پروژه بر اساس مدل صندوق پروژه انجام می‌شود، افزود: مدل صندوق پروژه برای نخستین بار در شهرداری رشت انجام می‌شود و شهرداری بر نحوه انجام تملک‌ها در این پروژه نظارت مستقیم دارد.

امکان کاهش هزینه‌های تملک در مشارکت‌های سرمایه‌گذاری
مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ضرورت‌ها در اجرای پروژه‌های این‌چنینی باید موردتوجه باشد، اظهار کرد: در مشارکت‌های سرمایه‌گذاری امکان کاهش هزینه‌های تملک نیز وجود دارد.

محمدرضا حق پناه با بیان اینکه در طرح پیشنهادی پروژه بازگشایی مسیر از سمت پیر بازار به خیابان معلم رشت برای ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح روگذر ۲۴ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: معتقد هستم به‌جای اجرای یک تقاطع غیر هم‌سطح روگذر در این پروژه می‌توان دو تقاطع زیرگذر با هزینه کمتر اجرایی شود.