بیش از 745هزار نفر در حوزه انتخابیه رشت و خمام  واجد شرایط رای بودند. براساس اخبار غیررسمی رای نفر اول انتخابات در این حوزه حدود 45هزار بوده است

کوچکی نژاد، فلاح و احمدی نمایندگان رشت در مجلس/میزان آرا و درصد مشارکت مردم رشت در انتخابات
اختصاصی کلانشهر:  براساس اخبار غیررسمی شمارش آرا 3 نماینده حوزه انتخابیه شهرستان رشت و خمام مشخص شده است.

خبرهای غیررسمی حاکیست جبار کوچکی نژاد با کسب بیش از 45 هزار رای موفق شده است به عنوان نماینده اول رشت به مجلس راه پیدا کند. پس از او مهدی فلاح با بیش از 34 هزار رای به عنوان نماینده دوم و سومین نماینده منتخب مردم رشت در مجلس محمدرضا احمدی سنگری با بیش از 32 هزار رای است.

کاظم دلخوش، محمدباقر نوبخت، سید علی آقازاده و امیرحسین علوی دیگر نفرات با بیشترین رای کسب شده هستند.


براساس این نتایج، جبار کوچکی نژاد 66 ساله که در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم به عنوان نماینده رشت در مجلس حضور داشت برای پنجمین بار و یک دوره چهار ساله دیگر روی صندلی مجلس شورای اسلامی می نشیند.

مهدی فلاح که متولد 1363 و پزشک عمومی است هم برای اولین بار موفق به راهیابی به مجلس شده است. محمدرضا احمدی 54 ساله که در حال حاضر به عنوان نماینده شهرستان رشت در مجلس حضور دارد طی 4 سال آینده هم در همین جایگاه مشغول فعالیت خواهد شد.

هر سه نماینده از اردوگاه اصولگرایان هستند و نام کوچکی نژاد و فلاح در کنار آقازاده در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی «شانا» آمده بود که در این بین آقازاده موفق نشد به مجلس راه پیدا کند.

گفتنی است ۷۰۳ هزارو ۵۱۱ نفر درشهرستان رشت واجد شرایط رای بودند و در خمام هم ۴۱ هزارو ۷۳۴ نفر می توانستند در این دوره از انتخابات شرکت کنند. که براساس آمارهای اولیه و غیررسمی مشارکت مردم شهرستان رشت حدود 22 درصد بوده است.

تکمیلی: ستاد انتخابات کشور به صورت رسمی اطلاعات منتشر شده را تایید کرد