پیام گلایه آمیز نوبخت بعد از شکست در انتخابات به مردم رشت

نگران شما بودم،آمدم؛همه شما نیامدید


۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۹:۱۳ | کد خبر: ۴۱۸۸۹ چاپ

شماری از کاربران فضای مجازی با واکنش منفی نسبت به پیام نوبخت او را متهم کرده اند که با این پیام گلایه آمیز به نوعی بر سر مردم رشت مِنت گذاشته است در حالی که به نوعی سیاست «کسب و کارِ» افرادی مانند نوبخت است و گاهی با پیروزی و ایامی هم با شکست همراه می‌شود

نگران شما بودم،آمدم؛همه شما نیامدید
اختصاصی کلانشهر: محمدباقر نوبخت که سابقه 4 دوره نمایندگی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی را داشت بعد از ناکامی در انتخابات روز گذشته مجلس با پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به این موضوع واکنش نشان داد.

در متن منتشر شده نوبخت در ایکس (توئیتر سابق) آمده است:

پیامی به مردم فهیم زادگاه خودم...

در تاریخ بماند. نگران شما بودم،آمدم.همه شما نیامدید.

همچنان نگران،ولی با وجدانی آسوده، برگشتم.

خدای مهربان نگهدارتان


نوﺑﺨﺖ در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه رشت و خمام موفق به کسب 28361 رای (17.96 )درصد شد اما این میزان برای راهیابی او به مجلس کافی نبود و سه نماینده اصولگرا یعنی جبار کوچکی نژاد، مهدی فلاح و محمدرضا احمدی از این حوزه به مجلس راه پیدا کردند.

به نظر می رسد نوبخت با توجه به خاطرات گذشته از سال 1367 تا 1383 که به طور متوالی و 4 دوره به عنوان نماینده اول مردم رشت در مجلس برگزیده می شد باز هم انتظار داشت چنین اتفاقی برایش رخ دهد. درحالی که شرایط انتخابات، نرخ مشارکت و اتفاقات مختلف در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تغییرات زیادی در بینش مردم ایران و رشت ایجاد کرده است.

شماری از کاربران فضای مجازی با واکنش منفی نسبت به پیام نوبخت او را متهم کرده اند که با این پیام گلایه آمیز به نوعی بر سر مردم رشت مِنت گذاشته است در حالی که به نوعی سیاست «کسب و کارِ» افرادی مانند نوبخت است و گاهی با پیروزی و ایامی هم با شکست مواجه می‌شود.
برخی نیز عملکرد نوبخت در زمان حضورش در دولت روحانی را دلیل رویگردانی مردم از او دانسته و گفته‌اند مردم با رای بالا به دولت روحانی انتظار عمل به مطالباتشان را داشتند اما دولت روحانی که نوبخت در مقام معاون و سخنگو، یکی از اعضایش بود در جامه عمل پوشاندن به وعده‌های اصلاح گرایانه‌شان ناموفق بودند.

هر چه که باشد به نظر می رسد رای پایین مردم رشت و خمام برای نوبخت تنها در قالب شکست سیاسی تعریف نمی‌شود و در لابلای این پیامش باید به «سفیدخوانی» شوک ناشی از بی اعتنایی مردم زادگاهش بعد از سالها فعالیت سیاسی هم پرداخت.

نظر شما:

security code