نرخ قانونی شستشوی فرش چقدر است؟

کاهش ۳۰ درصدی مراجعه مردم به قالیشویی‌ها


۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - ۲۱:۵۵ | کد خبر: ۴۱۹۲۴ چاپ

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی مراجعه مردم به قالیشویی‌ها گفت: هزینه خدمات قالیشویی کم است و همچنین با معضل کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

کاهش ۳۰ درصدی مراجعه مردم به قالیشویی‌ها

کلانشهر: حجت محمدی کمسرخ، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران در مورد هزینه شست‌وشوی فرش گفت: نرخ شست‌وشوی هر متر فرش ماشینی در قالیشویی‌ها ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و فرش دستباف از ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: مراجعه مردم به واحدهای قالیشویی نسبت به سال گذشته، حدود ۳۰ درصد کاهش داشته، اما الان هم وضعیت بد نیست، شب عید است و شلوغی‌های خاص آن در جریان است.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران ادامه داد: وضع اقتصادی مردم و گرانی‌ها سبب شده تا مراجعه به قالیشویی از سبد خانوار حذف شود و اوضاع مثل قبل نباشد.

به گفته محمدی کمسرخ، قالیشویی‌های غیرمجاز، قیمت کم خدمات، مالیات و کم بودن نیروی کار از جمله معضلاتی است که واحدهای صنفی قالیشویی با آن درگیر هستند.

وی ادامه داد: افراد تحصیل کرده‌اند و کار در قالیشویی را نمی‌پذیرند، درخواست نیروی کار داده‌ایم، اما وزارت کار نیروی کاری که مناسب کار قالیشویی باشد را معرفی نکرده است.

وی اظهار کرد: روند کار در قالیشویی‌ها پیشرفته داشته، ۹۰ درصد قالیشویی‌ها مکانیزه هستند؛ ضمن اینکه شستشو با دستگاه انجام می‌شود و فرش‌ها به صورت لوله داخل دستگاه می‌رود و خشک می‌شود و مانند قبل نیست که فرش خراب شود.

محمدی کمسرخ توضیح داد: مردم در سایت اتحادیه هم می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند و هم شماره تماس و آدرس قالیشویی‌های مجاز را مشاهده کنند. به دلیل وجود تشابه اسمی مردم در فضای مجازی نام قالیشویی‌ها را جستجو نکنند.