براساس ویدئوی منتشر شده در برخی صفحات فضای مجازی، شماری از حاضران در کنسرت موسیقی خواننده ایرانی ابراهیم حامدی مشهور به «ابی» اجازه نمی دهند که پروفسور مجید سمیعی جراح برجسته مغز و اعصاب صحبت‌هایش را روی سِن انجام دهد

اختصاصی کلانشهر: مجید سمیعی که سال 1316 در رشت زاده شد بین شماری از مردم ایران به عنوان برترین جراح مغز و اعصاب جهان مشهور است.

این پزشک که در آلمان اقامت دارد، سفرهای مختلفی بویژه برای درمان برخی بیماری‌های خاص مغز و اعصاب مردم ایران و آموزش به شماری از پزشکان و پیگیری پروژه‌های درمانی به ایران داشته است.
مقدمات ساخت بیمارستان 400 تختخوابی در لاکان رشت و بنیان گذاشتن مرکز تحقیقات سرطان‌شناسی در همین شهر و مواردی مشابه در دیگر نقاط ایران از جمله دستاوردهای حضور سمیعی در ایران بوده است.
شماری از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در خارج از کشور طی ماههای گذشته سمیعی را متهم کردند که در بیمارستان علوم عصبی هانوفر در آلمان که ریاستش بر عهده این جراح است میزبان معاون سابق دیوان عالی کشور برای درمان بود. موضوعی که مرداد ماه گذشته از سوی پروفسور سمیعی تکذیب شد. این جراح مغز و اعصاب اعلام کرد که «حسینعلی نیری در انستیتو مغز و اعصاب هانوفر نبود و درمانش نکردم.» همچنین نهادهای رسمی آلمان و وزارت امورخارجه این کشور هم حضور نیری در این کشور را تایید نکردند.
حالا شب گذشته تعدادی از حاضران در کنسرت ابراهیم حامدی با فریاد و هو کردن از سمیعی خواستند که سالن را ترک کند.

سمیعی پیش از این در یک مصاحبه گفته بود به عنوان یک پزشک و طبق سوگند یاد کرده وظیفه دارد که هر مراجعه کننده‌ای را معالجه کند حتی اگر این شخص ولادیمیر پوتین باشد.
سمیعی یکی از بنیانگذاران جراحی قاعده جمجمه بود و از جراحان پیشرو مغز و اعصاب در زمینه جراحی میکروسکوپی داخل جمجمه‌ای در جهان است که سابقه بیش از 20هزار جراحی موفقیت آمیز مغز و اعصاب را طی بیش از نیم قرن کار پزشکی‌اش داشته است.
در کنار موافقان برخوردهای این چنینی با سمیعی بواسطه درمان برخی چهره‌های سیاسی، شماری از کاربران فضای مجازی هم چنین برخوردی را نشانه‌ای از افراط‌گرایی و دیکتاتوری در روش و منش دانسته و نوشته‌اند: کسانی که خود مدعی‌اند قربانی روش‌های نادرست و تمامیت خواهانه و فرار به خارج از ایران شده‌اند حالا در همان خارج هم رفتاری نامتناسب با حق آزادی انتخاب و بیان با یک پزشک ایرانی دارند.

نظرات شما:

عباسی 14 اسفند 1402 ساعت 05:12

سلام
به نظرم پروفسور سمیعی اصلا نباید به کنسرت ابی می‌رفتند
جایگاه ایشون بالاتر از این حرف هاست
از افرادی که به کشور خودشون پشت کردند این رفتارها بعید نیست که البته شایسته خودشون هست براشون باید تاسف خورد

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code