مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان گفت: گیلان در جمع آوری و فروش اموال تملیکی طی ۹ ماه ابتدایی امسال رتبه ۱۰ کشور را کسب کرده است.

کسب رتبه ۱۰ کشوری گیلان در جمع آوری و فروش اموال تملیکی

کلانشهر: احمدرضا موقری عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه در ابتدای فعالیت بنده اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان رتبه ۲۸ کشوری را داشت، اظهار کرد: با فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته طی ۹ ماهه اول سال رتبه ۱۰ در سطح کشور را در اموال منقول کسب کردیم.

 

وی با بیان اینکه اموال تملیکی در ۲ بخش تعیین و تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق فعالیت می‌کند، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های متروکه موجود در گمرکات شامل ۸۶ فقره بود که ۲۵ فقره مربوط به گمرک آستارا می‌باشد.

 

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان با بیان اینکه تعداد ۱۴ فقره مربوط به سال ۱۴۰۲ است، افزود: تمهیدات لازم جهت اخذ مجوزات برای این پرونده‌ها در حال انجام است.

 

موقری با بیان اینکه تعداد ۳۸ فقره از این پرونده‌ها مربوط به گمرک انزلی است، اضافه کرد: ۱۸ فقره از این پرونده‌ها مربوط به سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۱ و ۲۰ فقره مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

 

وی با بیان اینکه ۲۳ فقره از این پرونده‌ها مربوط به گمرک حسن‌رود است، گفت: ۱۷ فقره از سنوات گذشته و طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۱ و ۶ فقره مربوط به سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

 

موقری با بیان اینکه در بازه زمانی یک مهر ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ تعداد کل پرونده‌های سنواتی موجود ۲۰۴ فقره بود، تصریح کرد: ۱۵۸ فقره به وزن تقریبی پنج هزار و ۲۳۰ تن تعیین و تکلیف شد.

 

تعیین تکلیف تعداد ۵۳ دستگاه خودروهای رسوبی در گمرکات گیلان

وی با تاکید بر اینکه تعداد ۵۳ دستگاه خودروهای رسوبی در گمرکات ذکر شده تعیین و تکلیف شده است، افزود: تعداد کل پرونده‌های تعیین و تکلیف شده از تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ هزار و ۹۳۱ فقره بوده است.

 

موقری با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کالای اساسی سنواتی در انبارهای گیلان وجود ندارد، گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده کالای رسوبی نداشته و موجودی انبارها متعلق به سال جاری بوده که در حال تعیین تکلیف هستند.

 

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان ادامه داد: ۲ هزار و ۱۰۱ پرونده تشکیل، ۶۴۰ پرونده فروخته، ۷۱۴ پرونده امحا، ۹۸ پرونده اعاده، ۴۴۸ پرونده برائت و ۳۱ پرونده واگذار شده بود.

 

وی جمع کل پرونده‌های تعیین تکلیف شده در بازه زمانی اول مهر ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ را ۲ هزار و ۴۸۵ فقره عنوان کرد و گفت: تعداد ۲ هزار و ۸۴ پرونده تشکیل، ۱۰۳۷ پ رونده فروخته، ۱۱۲۶ پرونده امحاء، ۳۲ پرونده اعاده، ۲۳۹ پرونده برائت و ۵۱ پرونده واگذار شده است.

 

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان با اشاره به درصد فروش این اداره نسبت به ۱۷ ماهه سال قبل بیان کرد: درصد فروش از تاریخ یکم مهر ماه ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه ۱۷ ماهه سال قبل ۸۱۱ درصد بوده است.

 

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان از راه اندازی حراج خرده فروشی در بستر سامانه الکترونیکی دولت خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ حراج فروش لوازم خانگی برگزار شده است.