تایید حکم قصاص عامل جنایت در خانه وحشت


۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۰۹:۴۸ | کد خبر: ۴۲۰۰۰ چاپ

مردی که دختران را در خانه‌اش زندانی و از آنان سوء استفاده می‌کرد، به جرم قتل یکی از آنها به زودی پای چوبه دار می‌رود.

تایید حکم قصاص عامل جنایت در خانه وحشت

کلانشهر: حکم قصاص پسر جوانی که با همدستی خواهرش دختران جوان را در خانه‌اش زندانی می‌کرد و در آنجا یکی از آنها را به قتل رسانده بود، در دیوان‌عالی کشور تأیید شد تا شمارش معکوس برای مجازات او آغاز شود.

 روز پانزدهم آذرماه سال1400 مأموران پلیس که در تعقیب یک سارق وارد خانه‌ای در حوالی میدان قزوین شده بودند، در آنجا با جسد دختری جوان که حدود 4‌ماه از قتلش می‌گذشت، مواجه شدند. شواهد نشان می‌داد پسری که ساکن آنجا‌ست با همدستی خواهرش دختران فراری را به خانه‌اش کشانده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. مأموران در آنجا با 2دختر جوان نیز روبه‌رو شدند که ماه‌ها بود در آنجا زندانی بودند و در شرایط سختی زندگی می‌کردند. طوری که یکی از آنها ماه‌ها در کمد دیواری خانه حبس بود و در کنار جنازه دختر جوان زندگی می‌کرد. مجموع حوادث تلخی که در این خانه اتفاق افتاده بود سبب شد تا این پرونده به پرونده خانه وحشت مشهور شود.

 رسیدگی به اتهامات متهم اصلی پرونده به نام سعید و خواهرش در 2 بخش شروع شد؛ بخشی که مربوط به اتهام افساد‌فی‌الارض بود در دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت سعید به اعدام محکوم شد. در بخش دیگری که مربوط به قتل دختر جوان بود نیز پس از رسیدگی در دادگاه کیفری یک، سعید به قصاص و خواهرش نیز به اتهام معاونت در قتل به تحمل ۱۰سال حبس محکوم شد.

هرچند متهمان و وکلای مدافع‌شان به این رأی اعتراض کردند اما وقتی پرونده به شعبه47 دیوان‌عالی کشور فرستاده شد قضات دیوان نیز حکم دادگاه را تأیید کردند. به این ترتیب شمارش معکوس برای قصاص عامل جنایت در خانه وحشت آغاز شد.