رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

تامین داروهای بیماران صعب‌العلاج در داروخانه‌های منتخب


۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۱۰:۳۸ | کد خبر: ۴۲۰۵۱ چاپ

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نگرانی درباره تامین داروی بیماران صعب‌العلاج در تعطیلات نوروز وجود ندارد، در عین حال درباره نحوه فعالیت داروخانه‌ها در ایام عید توضیح داد.

تامین داروهای بیماران صعب‌العلاج در داروخانه‌های منتخب

کلانشهر: دکتر حیدر محمدی درباره وضعیت تامین داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج با توجه به تعطیلات نوروزی گفت: داروی بیماران صعب‌العلاج همواره با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اختیار داروخانه‌های منتخب که برای توزیع این داروها انتخاب شده‌اند، قرار می‌گیرد. در مجموع ارتباطی میان توزیع داروهای بیماران صعب‌العلاج با ایام تعطیل و غیرتعطیل وجود ندارد. 

وی ادامه داد: داروهای بیماران صعب‌العلاج در داروخانه‌های هدف توزیع می‌شود و از طریق این مراجع در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. تاکید می‌کنم، اگر یک داروخانه دارای سهمیه فروش داروی بیماران صعب‌العلاج در ایام نوروز تعطیل باشد، داروخانه جایگزین وجود دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بخش‌نامه‌ای در ارتباط با نحوه فعالیت داروخانه‌ها به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ابلاغ کرده‌ایم؛ افزود: با صدور بخش‌نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ابلاغ کرده‌ایم که شیفت‌های کاری ایام تعطیلات را مشخص کنند. به طور معمول، داروخانه‌ها در ایام تعطیلات فعال هستند و اگر داروخانه‌ای تعطیل باشد باید یک داروخانه دیگر به عنوان جایگزین معرفی کنند. 

محمدی ادامه داد: داروخانه‌ها فقط ۴ روز نخست فروردین ماه را تعطیل هستند اما از مردم می‌خواهم که داروی مورد نیاز خود را پیش از تعطیلات نوروزی یا در صورت موجودی کافی آن داروها در منزل‌شان، پس از عید نوروز تهیه کنند.

وی گفت: نگرانی درباره تامین تامین داروی بیماران صعب‌العلاج وجود ندارد و بیماران با مراجعه به معاونت‌های غذا و داروی هر استان می‌توانند راهنمایی بگیرند و داروی مورد نیاز خود را تامین کنند.