شهردار رشت در جلسه شورای معاونان و مدیران مناطق شهری رشت تاکید کرد:

تسریع در ترمیم آسفالت معابر شهری رشت/ آماده سازی اقامتگاه های اسکان مسافران نوروزی


۱۴۰۲/۱۲/۱۹ - ۲۱:۰۴ | کد خبر: ۴۲۰۹۴ چاپ

شهردار رشت به تخریب گسترده معابر عمومی به دلیل بارش برف اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و راه اندازی نوبت کاری شبانه آسفالت، تسریع در ترمیم آسفالت معابر شهری اولویت برنامه های مدیران مناطق باشد.

تسریع در ترمیم آسفالت معابر شهری رشت/ آماده سازی اقامتگاه های اسکان مسافران نوروزی

کلانشهر: جلسه شورای معاونان شهرداری امروز شنبه 19 اسفند 1402 با حضور رحیم شوقی شهردار، مدیران مناطق پنجگانه شهری و روسای سازمان های تابعه شهرداری برگزار شد.

شهردار رشت در جلسه مذکور با اشاره به تخریب گسترده معابر عمومی به دلیل بارش برف و تعطیلی یک ماهه کارخانه آسفالت شهرداری، اظهار کرد: با توجه به حجم فعالیت های عمرانی به ویژه آسفالت مناطق و معابر، نیازمند مصالح بیشتر هستیم.

رحیم شوقی از راه اندازی نوبت کاری شبانه آسفالت معابر شهر رشت خبر داد و افزود: از همکاری سازمان صمت قدردانی می کنیم و انتظار داریم در صدور مجوزهای لازم برای برداشت مصالح تسریع شود تا خدمات عمومی به شهروندان ارتقا یابد.

وی با تاکید بر تسریع لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری رشت، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، تسریع در رنگ آمیزی جداول، روشنایی معابر، آماده سازی مکان های استقرار مسافران و سرویس های بهداشتی، نصب المان های نوروزی و ماه مبارک رمضان حائز اهمیت است.

شهردار رشت در ادامه بر تحقق منابع درآمدی شهرداری در روزهای باقی مانده تا پایان سال تاکید کرد و گفت: مدیران مناطق پنجگانه و درآمدی شهرداری تلاش ویژه ای برای تحقق بودجه داشته باشند تا بتوانیم پروژه های اجرایی را به موقع به اتمام برسانیم.

شوقی با تاکید بر اجرای برنامه های استقبال از بهار و ماه مبارک رمضان توسط سازمان ها و مدیران مناطق پنجگانه شهری، یادآور شد: طی مدت 20 روز گذشته کاشت گل در تمام بلوارها و مناطق شهری در حال انجام است.

وی، خواستار تسریع در رنگ آمیزی جداول و تنظیف شهر با افزایش نوبت کاری شد و اظهار کرد: سیمای بصری شهر با نصب المان های نوروزی و ماه مبارک رمضان متفاوت می شود.

شهردار رشت همچنین با اشاره به توزیع 10 هزار نهال رایگان بین شهروندان، خاطرنشان کرد: تعداد 6 هزار و 500 اصله نهال تا پایان سال در مناطق مختلف رشت کاشته می شود.

در جلسه مذکور، هر کدام از روسای سازمان های تابعه شهرداری و مدیران مناطق پنجگانه شهری از روند اجرای برنامه ها گزارشی ارائه کردند که اجرای 15 پروژه کلان مقیاس در منطقه یک، هشت پروژه بزرگ در منطقه دو، حل و فصل اجرای تعدادی از طرح ها توسط منطقه چهار و اجرای پروژه های مختلف در منطقه پنج از جمله پروژه های اجرایی در سال جاری عنوان شد.

ساخت و نصب المان "پیرمرد و گاری" و سردیس "آیت الله لاکانی" و "آیت الله ضیابری"، نصب سفره هفت سین در اداره های شهرداری و شورا، نورپردازی برخی خیابان ها و ایجاد تونل نوری، گل کاری و بازپیرایی بلوارها قبل از پایان سال و همچنین نصب المان های ماه مبارک رمضان و دعاهای جوشن کبیر در مقابل مساجد از جمله برنامه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت اعلام شد.

برگزاری 10 محفل انس با قرآن در 10 مسجد رشت، آیه نگاری ماه مبارک رمضان در بحث اکران شهری، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در پیاده راه فرهنگی همراه با جنگ، مسابقه عکاسی و طراحی سفره هفت سین و افطاری، راه اندازی 10 تور رشتگردی به صورت رایگان و برنامه ریزی برای اسکان مسافران نوروزی در سه نقطه از شهر از دیگر برنامه های ارائه شده در جلسه مذکور بود.