قیمت خودرو امروز، دوشنبه 21 اسفند 1402 پس از چند هفته روند صعودی، سرانجام آرام گرفت و اکثر محصولات داخلی، مونتاژی و وارداتی بازار نسبت به روز گذشته افت قیمت ناچیزی را تجربه می‌کنند.

قیمت خودرو ۲۱ اسفند ۱۴۰۲/ ترمز بازار کشیده شد؟

کلانشهر: قیمت خودرو امروز، دوشنبه 21 اسفند 1402 سرانجام پس از گذشت چند هفته از اول اسفند، آرام گرفت و افت قیمت تقریباً در اغلب محصولات داخلی، مونتاژی و وارداتی به چشم می‌خورد.

بزرگ‌ترین عامل این افت قیمت در بازار خودرو را می‌توان عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار آزاد دانست. روز گذشته قیمت دلار دوباره به کانال زیر 60 هزار تومان بازگشت و هم‌اکنون با نرخ 59 هزار و 200 تومان معامله می‌شود که همین امر توانست هیجان بازارهای موازی را کاهش دهد و با نبود متقاضی در بازار خودرو، قیمت‌ها فروکش کند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت کاهشی را تجربه می‌کند.

 

قیمت خودروهای داخلی
قیمت خودروهای داخلی بازار در برخی موارد به صورت بسیار جزئی کاهشی گزارش می‌شود.


ساینا S دنده‌ای یکی از ارزان‌ترین سدان‌های بازار داخلی به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته تنها یک میلیون تومان ارزان شد و هم‌اکنون با قیمت 419 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G سدان لوکس شرکت سایپا نیز با افت شش میلیون تومانی نسبت به روز گذشته با نرخ 725 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سمند سورن پلاس بنزینی اما برخلاف روند بازار از ابتدای روز جاری هیچ تغییری ندارد و با 745 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دنا پلاس 6 دنده توربو که اخیراً مدل 1403 آن وارد بازار شده است، فعلاً تغییری ندارد و با همان نرخ 945 میلیون تومان معامله می‌شود.

 

قیمت خودروهای مونتاژی
قیمت خودروهای مونتاژی اما برخلاف داخلی‌های بازار روند یکسانی ندارد.

جک J4 آپشنال که یکی از ارزان‌ترین محصولات مونتاژی حال حاضر بازار به شمار می‌رود از ابتدای امروز پنج میلیون تومان گران‌تر شده و با 855 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آریزو 5 توربو جدید اما نسبت به دیروز هیچ تغییری ندارد و با یک میلیارد و 290 میلیون تومان قابل خریداری است.

فونیکس آریزو 6 پرو که جزو سدان‌های رده بالای مونتاژی بازار شمرده می‌شود، 10 میلیون تومان گران‌تر شده و با یک میلیارد و 645 میلیون تومان معامله می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ یکی از کراس‌اوورهای لوکس بازار است که با افت 20 میلیون تومانی بازار به نرخ دو میلیارد و 240 میلیون تومان رسید.

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
با توجه به اینکه دولت از روز گذشته توانست نرخ دلار را کنترل کند و همچنین نزدیکی به شب عید احتمالاً روزهای آینده، بازار آرامی در انتظار خریداران باشد و مصرف‌کنندگان واقعی بتوانند با خیال راحت‌تری نسبت به خرید محصول موردنظر خود اقدام کنند.