قیمت خودرو، امروز، سه‌شنبه، 22 اسفند 1402 در بیشتر محصولات روند نزولی در پیش گرفته و به نظر می‌رسد از اوج‌گیری هفته‌های گذشته عقب‌نشینی کرده است.

قیمت خودرو ۲۲ اسفند ۱۴۰۲/ بازار خودرو عقب‌نشینی کرد؟

کلانشهر: قیمت خودرو پس از هفته‌ها روند صعودی، از ابتدای این هفته بار دیگر به روال 10 ماه ابتدایی سال بازگشت و شرایط رکودی در آن حکم‌فرما شد. 

امروز، سه‌شنبه، 22 اسفند 1402، در حالی که تنها یک هفته به پایان سال زمان باقی مانده نیز به تبعیت از چند روز اخیر بازار خودرو به روند نزولی خود ادامه داد و در بیشتر محصولات افت قیمت مشاهده می‌شود. 

 

قیمت خودرو در بازار داخلی

قیمت خودرو در بازار داخلی طبق داده‌های سایت کارنامه در بیشتر محصولات نزولی گزارش می‌شود. چنانکه در بین 10 محصول مورد بررسی، در مقابل نام شش مدل علامت منفی به چشم می‌خورد. 

پژو 207 اتوماتیک که در هفته‌های اخیر پا به پای پژو پارس به پیشتاز بازار خودرو تبدیل شده بود، امروز بیش از هر محصول داخلی دیگری کاهش قیمت دارد. 

تارا اتوماتیک V4 نیز مسیر مشابهی را در پیش گرفته و به‌عنوان گران‌ترین محصول تولیدی دو خودوساز دولتی، تقریباً به اندازه پژو 207 کاهش قیمت را تجربه کرده است. مدل V2 این خودرو نیز گرچه با سرعت کمتری، اما امروز کار خود را با روند نزولی آغاز کرد. 

پژو 207 پانوراما اتوماتیک نیز امروز با افت ناچیزی نسبت به دیروز به معامله رسید تا 954 میلیون تومان خرید و فروش شود. 


همان‌طور که در جدول پایین مشخص است، شش محصول در بازار داخلی هم امروز هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداشته‌اند. 

 

قیمت خودروهای مونتاژی
 قیمت خودرو در بازار مونتاژی‌ها نیز روند مشابه داخلی‌ها دارد و به طور کلی نزولی گزارش می‌شود. 

آریزو 5 جدید توربو با افت حدود چهار درصدی بیش از هر محصول دیگری افت قیمت دارد و در محدوده یک میلیارد و 240 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. 

جک J4 آپشنال، سدان محبوب کرمان موتور نیز با خبر پیش‌فروشی که داشت در بازار آزاد روند رو به پایین در پیش گرفت و امروز هم بیش از یک درصد افت قیمت را تجربه کرد. 

X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری نیز نماینده مدیران خودرو در بین خودروهایی است که امروز کار خود را نزولی آغاز کرده‌اند. این محصول نیز با افت 0.6 درصدی به محدوده 825 میلیون تومان رسید. 

دیگنیتی پرایم تنها محصولی است که بین 20 خودروی مورد بررسی امروز کار خود را صعودی آغاز کرد و با رشد یک درصدی بار دیگر از محدوده دو میلیارد تومان عبور کرد. 

همان‌طور که در جدول پایین هم مشخص است شش محصول دیگر مونتاژی هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداشته‌اند تا در بین 20 محصول مورد بررسی، 12 خودرو با قیمت دیروز به میز معاملات برسند.