معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

برگزاری هرگونه «آزمون مؤثر در ارزشیابی» در ماه رمضان ممنوع شد


۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۱۲:۵۶ | کد خبر: ۴۲۱۷۶ چاپ

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط جسمانی دانش‌آموزان روزه‌دار و ضرورت زمینه‌سازی برای استفاده مطلوب از برکات عبادی و معنوی این ماه ضروری است از اجرای هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی تحصیلی و کلاسی دانش‌آموزان خودداری شود.

برگزاری هرگونه «آزمون مؤثر در ارزشیابی» در ماه رمضان ممنوع شد

کلانشهر: محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان در دهه آخر اسفند سال جاری و تقارن آن با آغاز بهار طبیعت و تعطیلات نوروز، اظهار کرد: با توجه به ضرورت رعایت حال دانش‌آموزان روزه‌دار و بهره‌مندی بیشتر معنوی در این ماه پر خیر و برکت به‌ویژه در ساعات فعالیت مدارس، مدیران مدارس می‌توانند با استفاده از ظرفیت شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان و با تصویب شورای مدرسه، نسبت به تاخیر زمان شروع مدارس با رعایت ساعت مصوب برنامه درسی اقدام کنند.
وی توضیح داد: مدیران مدارس می‌توانند به اقتضای شرایط (اوقات شرعی، موقعیت جغرافیایی، نوع مدرسه و...) با توجه به نظرات معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها، ضمن اجرای کامل برنامه درسی و رعایت ساعات مصوب آموزشی هر دوره، نسبت به شروع ساعت کار مدرسه با یک ساعت تأخیر اقدام کنند.
کاظمی به معلمان توصیه کرد: با توجه به شرایط جسمانی دانش‌آموزان روزه‌دار و ضرورت زمینه‌سازی برای استفاده مطلوب از برکات عبادی و معنوی این ماه ضروری است از اجرای هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی تحصیلی و کلاسی دانش‌آموزان خودداری شود تا فشار مضاعفی به دانش‌آموزان روزه‌دار وارد نشود.
وی تصریح کرد: معلمان با محدود کردن ارائه تکالیف و کار در منزل به دانش‌آموزان، زمینه بهره‌مندی از برکات این ماه عزیز را فراهم کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های مذهبی، تربیتی و امیدآفرین با مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا نظیر اجرای نمازهای جماعت در مدرسه، برگزاری مراسم ادعیه و سخنرانی به‌ویژه مراسم شب‌های قدر و احیا و سایر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در این ماه پربرکت مورد انتظار است.