۲۰ فعال فضای مجازی از کشور چین با هدف تشویق هموطنانشان برای سفر به ایران، برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کشور به گیلان و بندرانزلی وارد شدند.

تبلیغ جاذبه‌های گردشگری و خوراک گیلان توسط ۲۰ اینفلوئنسر چینی با ۶۰ میلیون فالوئر

کلانشهر: با هدف جذب گردشگر و استفاده از ظرفیت رسانه‌های نوین برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری گیلان، گروه ۲۰ نفره اینفلوئنسرهای چینی در پروژه تور آشناسازی «ایران سلام» و هم‌زمان با ایام عید بهاره چینی در استان حاضر شده اند.

براساس توضیحات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، پروژه ایران سلام در قالب برگزاری تورهای آشناسازی با سفر ۲۰ اینفلوئنسر جوان چینی با بیش از ۶۰ میلیون دنبال‌کننده با همکاری وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ۱۲ استان کشور برنامه‌ریزی شده و در حال برگزاری است.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته افراد یادشده قرار است از جاذبه‌های گردشگری رشت، بندرانزلی، فومن، شفت و رودبار دیدن کنند.

این گروه روز دوشنبه با هدف معرفی بافت تاریخی رشت و بزرگترین بازار روباز کشور در این نقطه حضور پیدا کردند و امروز با حضور در بندر انزلی از لنگرگاه این شهر، بوم گردی و برخی اماکن گردشگری شهرستان بازدید می‌کنند.

قرار است آنها برای فالوئرهای خود از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگ خوراک و صنایع دستی استان بگویند تا چینی ها تشویق شوند به گیلان سفر کنند.

هر یک از اینفلوئنسرهای چینی در شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک، رِد و ویبو به طور میانگین بیش از ۳میلیون بازدیدکننده دارند و در کنار گیلان قرار است به تهران، هرمزگان، کرمان، اصفهان، یزد، فارس، قزوین، زنجان، آذربایجان‌شرقی، سمنان و خراسان‌رضوی هم سفر کنند.