پیکان 1 - 0 ملوان:

پیکان،ترمز ملوان را کشید


۱۴۰۲/۱۲/۲۳ - ۲۱:۱۶ | کد خبر: ۴۲۲۲۲ چاپ

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که با بردهای اخیر، سودای بالانشینی در جدول را داشت عصر امروز مقابل پیکان تهران شکست خورد و در رده پنجم قرار گرفت

پیکان،ترمز ملوان را کشید
کلانشهر: خودروسازان بعد از شکست دادن سپاهان در اصفهان، به دنبال آن بودند تا بتوانند در خانه برابر ملوان بندرانزلی هم امتیاز کسب کنند و در مسیر خروج از شرایط بحرانی، گام بلندی را بردارند. در طرف مقابل، انزلی‌چی‌ها بعد از برد روحیه‌بخش برابر گل‌گهر در خانه، در سودای حفظ موقعیت خود در کورس مدعیان قهرمانی بودند و با هدف کسب 3 امتیاز به تهران سفر کرده بودند. 2 تیم از ساعت 18:45 با قضاوت رضا عادل کار خود را در ورزشگاه پاس قوامین تهران آغاز کردند.

دو تیم در دقایق ابتدایی مسابقه نمایش نزدیک و کم‌افت‌وخیزی داشتند تا اینکه در دقیقه 15، روی ارسال فرشید اسماعیلی، محمدحسین فلاح به روند درخشان خود در هفته‌های گذشته ادامه داد و در قامت گلزن برای خودروسازان درخشید. بعد از گلزنی فلاح، انتظار می‌رفت که ملوانی‌ها بتوانند روی دروازه پیکان خطرآفرین شوند اما بازی کم‌افت‌وخیز و کم‌هیجان دنبال شد و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه تیم‌ها نبود تا نیمه نخست با تک گل محمدحسین فلاح به پایان برسد.

ملوانی‌ها با توجه به شکست یک‌نیمه‌ای، در نیمه دوم بازی را تهاجمی دنبال کردند. شاگردان مهدی تارتار با خلق چند موقعیت گلزنی به دنبال باز کردن دروازه پیکان بودند اما نمایش بی‌نقص خودروسازان در فاز دفاعی باعث شد تا تلاش ستاره‌های ملوان برای رسیدن به گل تساوی بی‌ثمر باشد. رضا عنایتی با تعویض‌های خود موفق شد جریان بازی را به سود تیمش حفظ کند و با گلزنی نیمه نخست محمدحسین فلاح، پیکانی‌ها توانستند بردی خانگی را مقابل ملوان بندرانزلی جشن بگیرند.


شاگردان رضا عنایتی در تیم پیکان با کسب دومین برد پیاپی 20 امتیازی شدند و به رتبه یازدهم جدول صعود کردند. در طرف مقابل، انزلی‌چی‌ها بعد از 8 بازی شکست‌ناپذیری، امروز شکست خوردند و جایگاه خود در بین 4 تیم برتر را از دست دادند و با 32 امتیاز به رتبه پنجم جدول سقوط کردند. پیکان در دیدار بعدی خود روز یکشنبه بیست‌وهفتم اسفندماه میهمان پرسپولیس هستند و ملوان بندرانزلی هم در همان روز باید در دیداری خانگی به مصاف صنعت‌نفت آبادان برود.