در جریان دیدار روز گذشته تیم‌های استقلال و پرسپولیس، هواداران استقلال در چند نوبت با پرتاب اشیا مانع ارسال کرنر توسط بازیکنان پرسپولیس شدند. در این بین حرکت سروش رفیعی هافبک پرسپولیس که یکی از میوه های پرتاب شده توسط هواداران استقلال را در زمین خورد، مورد توجه قرار گرفته است

کلانشهر: در جریان دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، هواداران استقلال در چند نوبت با پرتاب اشیا مانع ارسال کرنر توسط بازیکنان پرسپولیس شدند. دقایقی بعد تعدادی از هوداران پرسپولیس هم درصدد تلافی حرکت رقیب، بطری آب و تکه‌های سنگ به زمین پرت کردند که یکی از این اشیا به شانه حسن انتظاری، کمک‌داور داربی ۱۰۳ برخورد کرد و به این دلیل دقایقی بازی متوقف شد.

در این بین اما سروش رفیعی هافبک پرسپولیس که به دفعات از هوداران استقلال درخواست کرد که از پرتاب اشیا به داخل زمین خودداری کنند وقتی کار آنها ادامه پیدا کرد او یکی از میوه های پرتاب شده توسط آنها که به نظر یک عدد نارنگی می آمد را پوست کند و خورد.

هرچند که به نظر نمی رسد هودار استقلال که میوه را به داخل زمین پرت کرد هدف نژادپرستی داشته باشد اما حرکت سروش رفیعی برای هوداران فوتبال یادآور، واکنش چند سال قبل دنی آلوز بازیکن مشهور بارسلونا در مقابل پرتاب میوه به زمین بود.



سال 1393 دنی آلوز، بازیکن سیاهپوست و برزیلی بارسلونای اسپانیا، در واکنش به رفتار نژادپرستانه تماشاگران ویارئال و موزی که به سوی او پرتاب شده بود، در کمال آرامش در میانه بازی موز را خورد. پس از آن چهره‌های سرشناس دنیای فوتبال، موز به دست به حمایت از آلوز برخواستند.

ستاره‌های فوتبال حرکتی را به نام «ما همه میمون هستیم» به راه انداختند تا به نژادپرستی پایان دهند.

 آلوز برزیلی که به دلیل رنگ پوستش با پرتاب موز و کنایه به علاقه مندی میمون به موز از سوی عده ای نژادپرست مورد حمله قرار گرفته بود با موجی از حمایت در شبکه‌های اجتماعی هم مواجه شد.