رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: قیمت میوه‌ی شب عید و خرمای ماه رمضان در این 51 نقطه تعیین شده 15 درصد پایین‌تر از بازار است و البته خرما تا 20 درصد پایین تر از قیمت بازار نیز ارائه می‌شود.

آغاز توزیع میوه و خرما با قیمت پایین تر از بازار در ۵۱ نقطه گیلان
کلانشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز توزیع میوه شب عید و خرما ویژه ماه مبارک رمضان از امروز در ۵۱ نقطه استان خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ نقطه در شهرستان‌های رشت و خمام و مابقی در سایر شهرستان‌ها برپا می‌شود.

صالح محمدی امروز، با بیان اینکه همه ساله در راستای تنظیم بازار میوه شب عید در استان گیلان تدارک لازم فراهم می شود، اظهار کرد: میوه‌های پرمصرف همچون سیب و پرتقال تامین شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۰۰ تن سیب اشنویه استخوانی قرمز و زرد در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده که میانگین وزنی این سیب‌ها ۱۴۰ تا ۲۲۰ گرم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه قیمت سیب با کیفیت و درجه یک زرد و قرمز هر کیلو ۳۷ هزار تومان و قیمت پرتقال هر کیلو ۱۶ هزار تومان است، ادامه داد: تاکنون ۱۸۰ تن پرتقال تامسون از باغداران شرق گیلان خریداری شده و در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود و میانیگن وزنی این پرتقال‌ها نیز بین ۱۹۰ تا ۲۹۰ گرم است.

محمدی با اشاره به تامین خرما برای ایام ماه مبارک رمضان گفت: هشت تن خرمای مضافتی کرمان به قیمت عرضه ۹۲ هزار تومان ویژه توزیع در استان مهیا شده است.
خرما

وی تصریح کرد: قیمت میوه و خرما ۱۵ درصد پایین‌تر از بازار است و البته خرما تا ۲۰ درصد پایین تر از قیمت بازار نیز ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: توزیع خرما همزمان با اول رمضان در نمایشگاه‌ بین‌المللی و روستابازار شهر رشت شروع شد و از، ۲۴ اسفندماه در ۱۰ نقطه در شهرستان های رشت و خمام و ۴۱ نقطه در سایر شهرستان‌ها، توزیع میوه و خرما هم انجام خواهد شد.

وی از توزیع مرغ منجمد و گوشت یخ زده در اتحادیه‌های تعاون روستایی شهرستان‌ها خبر داد و متذکر شد: جهاد کشاورزی و صمت و تعزیرات حکومتی بر بازار نظارت دارند تا آرامش حاکم باشد؛ همچنین میوه شب عید و سایر اقلام پر مصرف در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم نیز به دست مردم خواهد رسید.