تکرار حاشیه های دیدار جنجالی با «تتلو»؟

دیدار عباس قادری با رئیس جمهور با امید تکرارِ «زیارتِ دسته جمعی در بهار»؟


۱۴۰۲/۱۲/۲۶ - ۱۴:۱۴ | کد خبر: ۴۲۲۹۷ چاپ

حضور «عباس قادری» خواننده قدیمی در دیدار شب گذشته ابراهیم رئیسی و اهالی هنر و موسیقی، و عکس های مشترک این خواننده و رئیس جمهور ایران و وزیر ارشاد، تاریخی است.

دیدار عباس قادری با رئیس جمهور با امید تکرارِ «زیارتِ دسته جمعی در بهار»؟
اختصاصی کلانشهر: عباس قادری خواننده با سابقه‌ای است که مدت‌هاست زمزمه‌های رسمی و مجاز شدن آثار تولیدی او به گوش می‌رسد.

قادری ۷۵ ساله، بیش از ۵۰ سال از عمر خود را به خوانندگی مشغول بوده است. هرچند که این خواننده بعد از انقلاب در ایران حضور داشته اما اجازه فعالیت رسمی نداشته اشت.
عباس قادری رئیسی (3)
او در دهه 50 با خواندن ترانه‌هایی مانند «بدنام» و «زیارت» به شهرت رسید. قطعه زیارت او با مصرع آغازین «پارسال بهار دسته جمعی رفته بودیم زیارت...» پس از گذشت حدود نیم قرن هنوز مخاطبان خود را دارد.
این که این دیدار مقدمه ای برای رسمی شدن فعالیت این خواننده قبل از انقلاب باشد هنوز مشخص نیست. اما تصاویر منتشر شده از این دیدار بازتابهای مختلفی در رسانه ها و برخی کاربران فضای مجازی داشته است.
عباس قادری رئیسی (1)

گفتنی است پیش از این هم دیدار ابراهیم رئیسی در روزهای پایانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ با امیرحسین مقصودلو مشهور به «تتلو» باعث جنجالهای زیادی شده بود.

تتلو یکی از خوانندگانی بود که از سوی وزارت ارشاد، آثار او غیر مجاز اعلام شده بود. تتلو در دیدار با ابراهیم رئیسی درباره آهنگ امام رضا با او گفت وگو کرد. البته تتلو موفق نشد در دوران ریاست جمهوری رئیسی مجوز فعالیت رسمی خود را بگیرد و به ترکیه مهاجرت کرد.

او چندی قبل اعلام کرد که به ایران برمی گردد. تتلو بعد از بازداشت در منطقه مرزی ایران با اتهاماتی مانند تولید، ارسال، توزیع و انتشار آثار مستجهن و مبتذل به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای مخابر و مخابراتی‌، انتشار و توزیع محتویات مستهجن در قالب تولید و پخش کلیپ و آهنگ و تصاویر و آثار هنری حاوی تصاویر و صحنه‌های مبتذل و مستهجن (زنان و دختران نیمه برهنه در فضای مجازی با وصف حرفه قراردادن) دایر کردن قمارخانه، سایت شرط‌بندی، ترغیب، تطمیع یا تهدید افراد جهت دستیابی به محتویات مستهجن یا تسهیل آن؛ تحریک و ترغیب افراد خصوصا نسل جوان به ارتکاب جرائم منافی عفت و انحرفات جنسی و تشویق مردم به فساد و فحشاء بازداشت و اولین جلسه رسیدگی به اتهامات او هم هفته قبل برگزار شد.