وکیل صدیقه وسمقی از بازداشت موکل خود صدیقه وسمقی، نویسنده، اسلام‌پژوه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اجتماعی و استاد سابق دانشگاه تهران خبر داد. وسمقی طی ماههای گذشته انتقاداتی نسبت به روش های برخورد با مقوله حجاب داشته است

صدیقه وسمقی اسلام پژو و استاد سابق دانشگاه بازداشت شد
کلانشهر: محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ایشان یک‌سال حکم حبس قطعی داشتند که احضار شده بودند.

وی ادامه داد: خانم وسمقی به من اعلام وکالت کرده بودند و بازپرس گفت که باید خودشان بیایند. ایشان هم گفتند تا نگویند اتهامم چیست من نمی‌روم که امروز آمدند منزل‌شان و بازداشت‌شان کردند.

وی گفت: من فردا صبح با بازپرس صحبت می‌کنم که ببینم اتهام‌شان چیست.

گفتنی است صدیقه وسمقی، نویسنده، اسلام‌پژوه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اجتماعی و استاد سابق دانشگاه تهران است که طی ماههای گذشته انتقاداتی نسبت به روش های برخورد با مقوله حجاب داشته است. این اسلام پژو 63ساله عضو اولین دوره شوراهای شهر تهران بود .

وسمقی آبان‌ماه سال ۱۴۰۲و در سالگرد اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»  ویدئویی از خود بدون حجاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

وبسایت خبری امتداد هم به نقل از محمد ابراهیم زاده، همسر وسمقی، نوشت صبح روز شنبه ۴ مامور لباس شخصی پس از ورود به ساختمان محل سکونت آنها، خانم وسمقی را با خود بردند و تلفن همراه و لپ تاب او را نیز ضبط کردند.

ابراهیم‌زاده گفت ماموران عصای همسرش به همراه داروهای او را نیز با خود برده‌اند.

همسر صدیقه وسمقی افزوده خانواده از نهاد بازداشت کننده و یا وضعیت محل نگهداری همسرش اطلاعی ندارد.

این روشنفکر دینی ۱۶ اسفند با انتشار پستی در اینستاگرام از احضار خود به دادسرای اوین خبر داد. او نوشت از طریق "سامانه ثنا" مطلع شده و در احضاریه به اتهام و یا نهاد شاکی اشاره‌ای نشده است.

نظر شما:

security code