اولین واکنش کاظم صدیقی به جنجال تخلف و زمین خواری در حوزه علمیه اُزگُل

بعداز جعل امضایم از سوی یک معتمد بخشی از شرکت مال من شد و بعد شرکت هم صاحب باغ شد!


۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۵:۵۹ | کد خبر: ۴۲۳۴۰ چاپ

امام‌جمعه موقت تهران در پی انتشار اسنادی از تخلف در مجموعه تحت مدیریتش نامه‌ای به دادستان تهران نوشت. در نامه صدیقی به دادستان آمده است: «فردی با سوء استفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضا، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده است». 

بعداز جعل امضایم از سوی یک معتمد بخشی از شرکت مال من شد و بعد شرکت هم صاحب باغ شد!
کلانشهر: در پی انتشار اسنادی مبنی بر انتقال مالکیت یک باغ در اُزگُل یکی از محله‌های شمال شرقی تهران واقع در منطقه یک شهرداری تهران و در مجاورت مدرسه علمیه امام خمینی به نام آیت الله صدیقی امام‌جمعه موقت تهران و پسرانش، او در نامه ای به دادستان تهران به این ادعا واکنش نشان داد.

 واکنش امام جمعه موقت تهران به ادعاهای منتشر شده از سوی یاشار سلطانی روزنامه‌نگار است. سلطانی 4 روز قبل با انتشار مدارکی مدعی شد مالکیت «۴۲۰۰ متر از زمین‌های مرغوب» در مجاورت «مدرسه علمیه امام خمینی تهران» در منطقه ازگل در شمال تهران، به شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» منتقل شده است که نام کاظم صدیقی و دو فرزندش در میان صاحبان آن به چشم می‌خورد. حالا امام جمعه تهران خطاب به دادستان نوشته است که او از ماجرا بی اطلاع بوده و امضایش در فرایند انتقال جعل شده است.

متن نامه صدیقی به این شرح است:

 
 
دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران
 
معروض می‌دارد، حوزه علمیه امام خمینی(ره) در چارچوب اساسنامه خود، سال‌ها قبل برای تمهید ورود نوجوانان و دانش آموزان علاقمند به آموختن دروس دینی وحوزوی تصمیم به تاسیس مجموعه آموزشی و فرهنگی پیش حوزوی‌ گرفته و برای تاسیس این مرکز اقدام به اخذ مجوزهای قانونی لازم نمود.

بر همین اساس لازم بود تا موسسه‌ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی تاسیس گردد و بخشی از زمین متعلق به حوزه برای ایجاد این مرکز پیش حوزوی به آن موسسه منتقل شود.
 
بر این اساس فردی به نام آقای **** که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوء استفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع الاسف حتی بدون ورود و امضاء اینجانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است.
 
بنابراین موسسه ثبت شده به کیفیتی که در رسانه‌ها انتشار یافت، بدون اطلاع اینجانب ومدیریت حوزه و بر خلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است.
 
لذا اینجانب کاظم صدیقی از جایگاه تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) و به عنوان یک شهروند، بدون در نظر گرفته شدن سوابق قضایی و عناوین سیاسی اجتماعی استدعا دارم نسبت به ثبت شکایت رسمی از فرد مذکور و دیگر نقش آفرینان در این فقره، با عنوان جعل و خیانت در امانت اقدام فرموده تا ابعاد این مساله برای عموم‌مردم عزیز ایران، خاصه مومنین روشن و شفاف شود.

این موضوع با واکنش هایی از سوی چند فعال سیاسی هم روبه رو شده است.

نامه صدیقی «روشنگر» و «پرهیزکارانه» است


 


در همین راستا میثم نیلی برادر داماد ابراهیم رئیسی و عضو جبهه پایداری و مشاور ارشد وزیر ارشاد متن شکایت نامه کاظم صدیقی را «روشنگر» و «پرهیزکارانه» خواند.

عبدالله گنجی به کاظم صدیقی: از افشاکننده تخلف در حوزه علمیه ازگل تقدیر کنید /نامه تان را حمل بر صحت می گذاریم

عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه همشهری و فعال سیاسی اصولگرا هم با اشاره به نامه صدیقی نوشت: افشاکننده با هر نیتی هم سوت زده باشد باید اول توسط خود صدیقی مورد تقدیر قرار گیرد.

عباس عبدی: اگر کاظم صدیقی راست بگوید، یک فاجعه تمام عیار از بی‌اطلاعی وی و داشتن اطرافیان جاعل است

واکنش عبدی اما متفاوت بود . این فعال سیاسی و پژوهشگر با اشاره به انتشار اسناد تخلف و زمین خواری در حوزه علمیه اَزگُل نوشت: اگر راست بگوید یک فاجعه تمام عیار از بی‌اطلاعی وی و داشتن اطرافیان جاعل است. اگر دروغ باشد که صد بار بدتر. شاید فساد تحمل شود ولی با دروغ چه می‌توان کرد؟ چای دبش ضربه نهایی به شعارهای مبارزه با فساد بود و این به نماز جمعه.

آزمون مهمی پیش روی دستگاه قضایی قرار گرفته است.