صادق صادق‌پور شهردار لنگرود اظهار کرد: ارایه گزارش عملکرد به مردم موجب می‌شود تا آن‌ها از هزینه‌های انجام شده مطلع شوند و در جریان کارها قرار بگیرند و اقداماتی که شهرداری انجام می‌دهد از منابعی است که خود شهرداری به دست می‌آورد.

تشریح برنامه های شهرداری لنگرود؛ از ایجاد بزرگترین پارک راه ۲ طبقه تا حل مشکل ۳۰ ساله خیابان آزموده

کلانشهر: شهردار لنگرود با اشاره به بیان مهمترین برنامه های شهرداری در سال جاری گفت: یکی از اقداماتی کارهای کارشناسی آن صورت گرفت ایجاد بزرگترین پارک راه طبیعت در دو طبقه و به مساحت ۲۷ هزار مترمربع در خیابان شورا و در ابعاد ۳۰ متر در ۹۰۰ متر است، همچنین برای حل مشکل ۳۰ساله خیابان آزموده ۷۰۰ مترطول لوله‌گذاری با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال در حال انجام است.
صادق صادق‌پور شهردار لنگرود  با بیان اینکه یکی از وظایف مدیران شهری، ارائه عملکرد و گزارش از اقدامات انجام شده به مردم است، اظهار کرد: ارایه گزارش عملکرد به مردم موجب می‌شود تا آن‌ها از هزینه‌های انجام شده مطلع شوند و در جریان کارها قرار بگیرند و اقداماتی که شهرداری انجام می‌دهد از منابعی است که خود شهرداری به دست می‌آورد.
وی با بیان اینکه شورای شهر لنگرود برای سال ۱۴۰۲ بودجه ۲۲۵ میلیارد تومانی را در نظر گرفته بودند، گفت: از این بودجه ۸۶ میلیارد تومان برای هزینه‌های ۱۴۰۲، حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و ۲۸ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های سنواتی است که شهرداری توانست تا پایان اسفند امسال ۲۵۴ میلیارد تومان بودجه امسال را محقق کند که ۱۳ درصد بیش از بودجه سال ۱۴۰۲ بوده است.
شهردار لنگرود با بیان اینکه از بودجه محقق شده تا پایان اسفند سال ۱۴۰۲، حدود ۱۳۲ میلیارد تومان معادل ۵۱.۹۷ درصد برای پروژه‌های ۱۴۰۲ هزینه شد، افزود: همچنین حدود ۱۲۲ میلیارد تومان معادل ۴۸.۰۳ درصد برای پروژه‌های عمرانی و حدود ۳۰ میلیارد تومان نیز برای پرداخت بدهی‌های گذشته صرف شد.
صادق‌پور با بیان اینکه برای سال آینده، ۳۱۳ میلیارد تومان بودجه پیش بینی کردیم که برای بررسی و تصویب به شورای شهر ارسال شد، تصریح کرد: از بودجه پیش شده برای سال آینده، ۱۳۰ میلیارد تومان معادل ۴۶ درصد برای هزینه‌های ۱۴۰۲ شهرداری و حدود ۱۵۵ میلیارد تومان معادل ۵۴ درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی شده است که برای پرداخت بدهی‌های سنواتی نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی کردیم.


مشکل مردم در خیابان آزموده به زودی حل می‌شود
وی با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی برای انجام کار در سال ۱۴۰۳ بیان کرد: حدود ۲۵ میلیارد تومان از بودجه عمرانی پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۳، برای هدایت آب‌های سطحی که یکی از مشکلات چندین‌ساله شهر لنگرود است در نظر گرفته شد.
شهردار لنگرود با بیان اینکه روزانه حدود ۶۰ تن زباله حمل می‌شود که فقط برای حمل زباله در سال ۱۴۰۳، حدود ۶ میلیارد تومان بودجه پیش بینی کردیم، گفت: همچنین برای سال آینده و از بودجه پیش بینی شده، ۲۷ میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهری و حدود ۲۵ میلیارد تومان برای پروژه پارک راه طبیعت پیش بینی شده است.
صادق‌پور با بیان اینکه برای انجام آسفالت معابر شهری در سال ۱۴۰۲، ۱۲۰ هزار مترمربع با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان قرار داد بسته شد، افزود: از این مقدار، تا پایان اسفندماه سال گذشته، ۱۰۲ هزار مترمربع آسفالت انجام شد که الباقی آسفالت نیز مشروط به مساعد بودن هوا طی یک ماه آینده انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای حدود ۳۰۰۰ هزار مترطول برای لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی در سطح شهر بیان کرد: یکی از مشکلات چند دهه گذشته مردم خیابان آزموده، آبگرفتگی این مسیر بود که برای این خیابان نیز ۷۰۰ مترطول لوله‌گذاری با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال در حال انجام است و برای لوله‌گذاری در خیابان ۳۵ متری نیز حدود ۱۵۰۰ مترطول قرارداد بسته شد که ۳۰۰ مترطول در اسفندماه ۱۴۰۲ انجام شد و مابقی نیز در سال آینده انجام می‌شود.
شهردار لنگرود با اشاره به انجام پالت کاری و زیرسازی خیابون شورا با اعتبار چهار میلیارد و دویست میلیون تومان گفت: ۱۲ میلیارد تومان نیز برای لکه گیری آسفالت به مساحت ۳۰ هزارمترمربع در سال ۱۴۰۲ هزینه شد.


خرید ۳۶۰ تیر روشنایی کم مصرف برای نصب در سطح شهر لنگرود
صادق‌پور با بیان اینکه برای پالت کاری در سطح شهر به میزان ۱۵۰۰ مترمربع و اعتبار یک و نیم میلیارد تومان قرارداد بسته شد که این کار درحال اجرا می‌باشد، تصریح کرد: بتن‌ریزی کوچه‌های سطح شهر به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و اعتبار حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، رنگ‌آمیزی حدود ۵ هزار مترمربع از جداول سطح شهر که در حال انجام می‌باشد و در حوزه فضای سبز نیز پ تقریبا ۲ میلیارد تومان هزینه در سال ۱۴۰۲ از جمله اقدامات شهرداری است.
وی با اشاره به اعتبار در نظرگرفته شده برای خرید تیرهای چراغ برق و جایگزین کردن با تیرهای قدیمی افزود: برای این کار، ۳۶۰ تیر روشنایی خریداری و تحویل شهرداری شد که بخشی از آن در بلوار حافظ و بخشی دیگر در بلوار امام رضا و مسیر میدان الغدیر به سمت دریاسر اجرا شد که نصب بقیه تیرهای چراغ برق در خیابان آزموده، مهر ۲۲ و مسیر میدان پرستار به سمت میدان نورانی بعد از تعطیلات نوروزی نصب خواهد شد.
شهردار لنگرود با اشاره به ایجاد تونل نوری در پارک فجر در راستای زیباسازی شهری بیان کرد: نصب المان لنگرود و رنگ‌آمیزی دیوارهای سطح شهر از جمله دیگر کارهایی است که در راستای زیباسازی شهری در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت.
صادق‌پور با اشاره به صدور ۲۳۲ فقره پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۱ گفت: خوشبختانه در زمینه صدور پروانه در سال ۱۴۰۲ با افزایش روبرو بودیم که تعداد پروانه‌های صادر شده تا ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ ۴۶۲ پروانه بوده است.
به گفته وی، در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۰ پایان کار صادر شد و ۶۲۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی و منتج به نتیجه شد.
شهردار لنگرود با بیان اینکه در راستای امنیت شهر و شهروندان، پایش تصویری شهر لنگرود انجام می‌شود، افزود: برای انجام پایش تصویری حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که کار اجرایی آن از اوایل اسفندجای آغاز شد و چند روز پیش نیز تمام دکل‌های پایش و دوربین‌های مربوطه به شهرداری تحویل داده شد که امیدواریم تا هفته اول فروردین این کار به پایان برسد.
صادق‌پور با بیان اینکه انجام پروژه خدمات الکترونیک یکی از کارهایی است که شهر را به شهر هوشمند تبدیل می‌کند و باعث می‌شوند که شهروندان با کمترین حضور در ادارات، کارهای خودشان را پیش ببرند، گفت: یکی از فواید این طرح کاهش فسادهای اداری و تسهیل در بروکراسی اداری برای شهر و شهروندان است.
وی با بیان اینکه از شهروندان انتظار دارم تا شهرداری‌ها را صرفاً به جهت انجام پروژه‌های عمرانی نبینید، تصریح کرد: شهرداری‌ها وظایف مختلفی دارند و از روزی که یک انسان متولد می‌شود تا زمانی به رحمت خدا می‌رود شهرداری وظیفه دارد تا به آن شهرند خدمات دهی کند و ابعاد کار شهرداری در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، و مذهبی و غیره نیز می‌باشد.


هزینه کرد ۲ و نیم میلیارد تومانی شهرداری در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و مذهبی در سال ۱۴۰۲
شهردار لنگرود با اشاره به هزینه کرد بالغ بر ۲ و نیم میلیارد تومان در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و مذهبی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ چند برنامه فرهنگی توسط شهرداری برگزار شد که جشنواره نقاشی تورنگ یکی از کارهای شاخص این شهرداری با حضور پرشور مردم بود و تلاش می‌کنیم که این جشنواره را در سال‌های آتی نیز برگزار کنیم.
صادق‌پور با اشاره به پیش بینی برای ایجاد فضای سبز و تفریحی جهت استفاده عموم شهروندان گفت: یکی از اقداماتی کارهای کارشناسی آن صورت گرفت ایجاد بزرگترین پارک راه طبیعت در دو طبقه و به مساحت ۲۷ هزار مترمربع در خیابان شورا و در ابعاد ۳۰ متر در ۹۰۰ متر است که کارهای اولیه آن انجام شده و کارهای اجرایی آن در سال آینده آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد پارک راه طبیعت در چند فاز طراحی و برنامه ریزی شده است، افزود: کل اعتبار مورد نیاز برای ایجاد پارک راه طبیعت ۹۰ میلیارد تومان است که برای فاز اول ۲۵ میلیارد تومان از اعتبار از منابع داخلی از ردیف بودجه سال آینده پیش بینی شده که مناقصه برای واگذاری به پیمانکار برای انجام این کار نیز ار طریق سامانه ستاد در هفته اول فروردین انجام می‌شود.