یکی از بازیگران مهم اما ساکت شبکه‌های اجتماعی اموجی‌ها هستند. شکلک‌ها و تصاویر کوچکی که گاهی تاثیرات عجیبی در برقراری ارتباط دارند.

ایرانی‌ها در سال ۱۴۰۲ بیشتر از کدام ایموجی‌ در فضای مجازی استفاده کردند؟/عکس
کلانشهر: حالا سالهاست که این تصاویر یکی از ابزار انتقال احساس یا کوتاه کردن جملات را برای ما دارند.

در نمودار زیر دسته‌بندی اموجی‌های پرتکرار را بر اساس پیام و حس غالب هر اموجی مشاهده می‌کنید.

شکلک‌ها و احساسات با ۲۶% از مجموع محتوا بیشترین تکرار را دارند.

۵ اموجی سمت چپ نیز ۵ اموجی پرتکرار در این دسته هستند. از بین شکلک‌ها خنده و قلب جزو پرتکرارترین اموجی‌ها هستند.

 خنده پرتکرارترین اموجی در توییتر و تلگرام است و شاید این یک خبر خوب باشد. اینکه در این دو پلتفرم با این حجم از اخبار سخت و نگران کننده هنوز کاربران می‌خندند شاید نشان خوبی از تبدیل غم‌ها به خنده‌ها باشد. در اینستاگرام اما چشم قلبی بیشترین کاربرد را دارد.