بارش شدید باران در گیلان /  قطع درختان و فوت یک نفر بر اثر وزش تندباد شدید

اقصی نقاط گیلان در ساعات گذشته شاهد بارش بسیار شدید باران بود که این وضعیت در مناطق کوهستانی استان همراه با بارش برف گزارش شده علاوه بر این‌ها به علت افزایش سرعت وزش باد یک نفر در این استان جان خود را از دست داد.

کلانشهر : به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از اواسط وقت دیروز وزش تندباد شدید و بارش شدید باران که در مناطق کوهستانی به صورت برف بود در گیلان آغاز شد که بر اثر آن علاوه بر آبگرفتگی معابر مشکلات دیگری نظیر، قطع درختان و زمینه‌سازی برای تشدید سوانح رانندگی در استان به وجود آمد.

دیروز بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان هواشناسی کشور بارش باران، برف، آبگرفتگی معابر، کولاک و تندباد در 6 استان از جمله گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و آذربایجان شرقی هشدار داده شد که متعاقب این هشدارها ادارات کل هواشناسی استان‌ها نیز اخطاریه‌های جداگانه‌ای را صادر کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از انعکاس اخطاریه‌های هواشناسی به کلیه فرمانداری‌های استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: براساس هشدار سازمان هواشناسی کلیه دستگاه‌های خدماتی، اورژانس، امداد و نجات و نهادهای مرتبط در گیلان از روزهای قبل به حالت آماده‌باش کامل درآمده بودند.

رضا اسلامی آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در آستارا و لوندویل که به گفته وی جزئی بوده است را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر استان برای مقابله با بحران احتمالی آماده بودند بنابراین شاهد ایجاد مشکل حادی در این زمینه نبودیم و آتش‌نشانی آستارا سریعاً وارد میدان شد.

وی با بیان اینکه شرایط جوی گیلان و بارش باران شدید و تندباد تلفات انسانی نیز در یکی از شهرستان‌های آن بر جای گذاشته است تصریح کرد: در پی وزش باد بسیار شدید در شهرستان صومعه‌سرا و سقوط یک اصله درخت که منجر به برخورد خودروى نیسان با یک دستگاه تاکسى شد، راننده تاکسى جان خود را از دست داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان میزان بارندگی ساعات گذشته تا اواسط وقت دیشب در این استان را برشمرد و گفت: طبق گزارشات دریافت شده در بندرکیاشهر 35 میلیمتر، بندرآستارا 67 میلیمتر،صومعه‌سرا 31 میلیمتر، رضوانشهر 72 میلیمتر، رودسر 32 میلیمتر، فومن 26 میلیمتر و در پره سر 110 میلیمتر باران باریده است.