مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ورود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر به استان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۷۷ درصد تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

ورود بیش از ۴ میلیون مسافر نوروزی به گیلان/ثبت اقامت ۶ میلیون نفر شب در استان

کلانشهر: ولی جهانی اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه تا پایان روز پنجم فروردین ۹۰۰ هزار خودرو از مبادی‌های ورودی وارد گیلان شده است.

 

وی گیلان از ورود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر به استان خبر داد و افزود: این تعداد مسافر از ابتدای طرح نوروزی و از طریق زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت اقامت ۶ میلیون نفر شب در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۷۷ درصد تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

 

جهانی از حضور ۳۰۰ گردشگر خارجی به گیلان از آغاز طرح نوروزی خبر داد و افزود: گردشگران خارجی حاضر در گیلان دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی و عراقی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه اماکن گردشگری و اقامتی تحت نظارت بازرسین قرار دارند، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۲۰ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری گیلان افزود: بر اساس داده‌های آماری ۳۰۰ هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند.