خبر هوای گیلان را داشته باشید

هوای گیلان بهاری می شود/گیلان ۱۲ درجه گرم می شود


۱۴۰۳/۰۱/۰۶ - ۱۸:۴۵ | کد خبر: ۴۲۵۰۵ چاپ

این کارشناس هواشناسی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی گفت: از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه های جنگلی و عدم رها سازی آن در طبیعت، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در ترددهای کوهستانی، احتیاط در ترددهای جاده ای در شرایط مه آلوده بودن هوا، لغو پرواز هواپیماهای سبک و تفریحی و گلایدرها طی این مدت توصیه می‌شود.

هوای گیلان بهاری می شود/گیلان ۱۲ درجه گرم می شود
اختصاصی کلانشهر: سمانه نگاه کارشناس هواشناسی در گفت وگو با کلانشهر به هشدار سطح زرد هواشناسی استان گیلان اشاره کرد و گفت: از سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه تا صبح چهارشنبه هشتم فروردین ماه وزش باد جنوبی را در سطح استان گیلان خواهیم داشت.

 نگاه گفت: بنابراین وزش باد گرم در بعضی مناطق شدید، در ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید، همراه با افزایش 6 تا 12 درجه‌ای دمای هوا پیش بینی شده است.
این کارشناس هواشناسی افزود: علاوه بر این در بعضی نقاط جلگه ای و ساحلی شرایط برای وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی مهیا است.
سمانه نگاه

نگاه توضیح داد: بر این اساس آسیب به سازه های موقتی و سست، گلخانه ها، تابلوها، بنرهای تبلیغاتی احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال شکستن درختان، گسترش آتش سوزی احتمالی جنگل ها و مراتع از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

 او توصیه کرد لازم است بخش های مختلف کشاورزی تمهیدات لازم را به عمل آورند و نسبت به محکم سازی سازه های موقتی، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، عدم تردد و استقرار در محدوده درختان و سازه های موقتی و سست اقدام کنند.

این کارشناس هواشناسی همچنین اضافه کرد: اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه های جنگلی و عدم رها سازی آن در طبیعت، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در ترددهای کوهستانی، احتیاط در ترددهای جاده ای در شرایط مه آلوده بودن هوا، لغو پرواز هواپیماهای سبک و تفریحی و گلایدرها طی این مدت توصیه می‌شود.

نگاه در پایان گفت: از روز چهارشنبه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد و طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه تا اوایل صبح روز جمعه به تناوب شرایط را برای بارندگی، گاهی رگباری، وزش باد گاهی شدید، مه آلودگی رعد و برق، احتمال تگرک و کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دمای هوا فراهم می کند.

توضیحات کامل این کارشناس هواشناسی را در گفت و گو با کلانشهر بشنوید