محمدرضا سلامی ریک، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا از رفع تصرف آنی ۱۲۵۰ متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش لوندویل از ید متصرف بومی منطقه خبر داد.

رفع تصرف حدود ۱۲۵۰ متر مربع از اراضی حفاظت شده پناهگاه حیات وحش لوندویل

کلانشهر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا از رفع تصرف آنی ۱۲۵۰ متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش لوندویل از ید متصرف بومی منطقه خبر داد.

 

محمدرضا سلامی ریک با اعلام این خبر گفت در روز ۱۰ فروردین ماه سالجاری مامورین یگان محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان در حین گشت و کنترل شبانه از پناهگاه حیات وحش لوندویل با فردی که بصورت غیر قانونی اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی و غرس بیش از ۱۰۰ اصله نهال صنوبر در محدوده تصرفی نموده بود مواجهه که در اسرع وقت مامورین یگان محیط زیست و منابع طبیعی برابر مصوبات شورای انفال از رقبه تصرفی بطور کامل رفع تجاوز نموده و ملک اعاده به وضع سابق و پرونده جهت سیر مراحل قانونی صورتجلسه گردید.

 

سلامی در ادامه از مردم و اهالی روستاهای حاشیه پناهگاه حیات وحش را دوستار و حافظان محیط زیست قلمداد کرد و از آن‌ها درخواست کرد در ایام تعطیلات نوروزی با مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی و جنگل تراشی و تصرف اراضی ملی مراتب را به اداره محیط زیست یا سامانه ۱۵۴۰ در اسرع وقت گزارش دهند.