فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اجرای طرح ۶ روزه در استان گفت: بیش از ۵۰۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی این مدت کشف شد.

کشف بیش از ۵۰۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان

کلانشهر: سردار عزیزاله ملکی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور قلمداد و اظهار کرد: فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نوروزی قرارگاه امین که به مدت ۶ روز توسط پلیس امنیت اقتصادی گیلان در سطح استان اجرا شد، افزود: در این راستا با اقدامات صورت گرفته، ۱۳ هزار و ۸۷۲ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۳۲۶ هزار و ۷۲۰ نخ سیگار، ۲ هزار و ۳۵۷ قطعه لوازم یدکی خودرو، هزار و ۱۸۴ دستگاه لوازم خانگی، ۳۷۶ هزار و ۶۲۱ عدد انواع دارو و ۳ هزار و ۹۱۵ ثوب پوشاک قاچاق کشف شد.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان از توقیف ۵۸ دستگاه خودرو و معرفی ۱۲۸ نفر در این خصوص با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی کالاهای قاچاق را ۵۰۶ میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال برآورد کردند.

 

این مقام ارشد انتظامی در پایان با اعلام اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، تصریح کرد: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است