قیمت خودرو امروز، چهارشنبه 15 فروردین 1403 برای دومین روز متوالی صعودی گزارش می‌شود. رشد قیمت در اکثر محصولات داخلی و مونتاژی به چشم می‌خورد، البته برخی از خودروها با افت یا ثبات قیمتی نیز همراه هستند.

قیمت خودرو ۱۵ فروردین ۱۴۰۳/ ادامه رشد قیمت ها برای دومین روز پس از تعطیلات

کلانشهر: قیمت خودرو امروز چهارشنبه، 15 فروردین 1403 باز هم صعودی گزارش می‌شود. البته این رشد قیمت در محصولات داخلی، بیشتر گزارش می‌شود و خودروهای مونتاژی غالباً بدون تغییر معامله می‌شوند.

در پی تشدید تنش‌ها در منطقه و افزایش نرخ دلار تا کانال 62 هزار و 800 تومان، سایر بازارهای موازی نیز رشد قیمت هیجانی را آغاز کردند و همین موضوع باعث افزایش قیمت در خودروهای داخلی و برخی از مونتاژی‌ها شد. البته با آغاز معاملات امروز، اندکی از هیجان بازار فروکش کرده و نرخ دلار در ساعات ابتدایی روز حدود 400 تومان افت داشت.

 

قیمت خودروهای داخلی

همانطور که اشاره شد قیمت خودروهای داخلی نسبت به سایر خودروهای بازار، رشد بیشتری دارند. داده‌های وب‌سایت ایران جیب برای دومین روز هم محصولات ایران خودرو را پرچم‌دار رشد قیمت در بازار معرفی می‌کند که شاین مکس، خودروی وارداتی این شرکت با افزایش 90 میلیون تومانی، بیشترین رشد را نسبت به سایر محصولات دارد.

 

وانت آریسان یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات ایران خودرو محسوب می‌شود که از ابتدای روز جاری بیشترین درصد افزایش قیمت را دارد و با رشد 25 میلیون تومانی به کانال 498 میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب وانت آریسان در یک قدمی کانال نیم میلیون تومان قرار گرفت.

 

دنا پلاس 6 سرعته که روز گذشته رشد عجیب 95 میلیون تومانی را به ثبت رسانده بود، امروز هم 20 میلیون تومان دیگر بالا رفت و به کانال 900 میلیون تومان رسید.

 

اطلس جدیدترین محصول سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای روز جاری 9 میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ 584 میلیون تومان معامله می‌شود.

 

شاهین G یکی دیگر از محصولات این شرکت نیز چهار میلیون تومان افزایش قیمت دارد و با 760 میلیون تومان قابل خریداری است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی بازار تا زمان نوشتن این گزارش تغییر چندانی ندارند.

 

کی‌ام ‌سی X5 محصول تازه وارد کرمان موتور و فیس‌لیفت جک S5 به شمار می‌رود که رشد 10 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته دارد و با یک میلیارد و 760 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

کی‌ام‌سی T8 یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ‌های مونتاژی بازار است که از ابتدای روز 40 میلیون تومان افزایش یافت و به کانال یک میلیارد و 600 میلیون تومان رسید.

 

فیدلیتی پرایم پنج نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور بوده که از ابتدای روز جاری 25 میلیون تومان افزایش یافته و با یک میلیارد و 930 میلیون تومان معامله می‌شود.

 

لاماری ایما یکی دیگر از محصولات مونتاژی محبوب در بازار محسوب می‌شود. این خودرو نیز 35 میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران‌تر شده و با دو میلیارد و 30 میلیون تومان قابل خریداری است.

پیش‌بینی قیمت خودرو برای سال 1403

بابک صدرایی، کارشناس بازار خودرو در مصاحبه اخیر خود با تجارت‌نیوز چنین گفت: قبلاً هم اشاره کردم که خریدار امروز برنده فردا خواهد بود، زیرا در هر صورت کشور دچار اقتصاد تورمی بوده و پیش‌بینی می‌شود که با شرایط موجود، حداقل 40 درصد الی 60 درصدی تورم وجود داشته باشد. علاوه‌بر آن در نیمه دوم سال جاری، انتخابات آمریکا انجام می‌گیرد که فارغ از هر نتیجه‌ای می‌تواند تأثیر بسیاری بر شرایط اقتصادی و سیاسی کشور بگذارد. البته تأکید می‌کنم که بنده تحلیلگر سیاسی نیستم، اما چنین عوامل سیاسی می‌تواند روی بازار خودرو اثرگذار باشد. بنابراین در صورتی که دونالد ترامپ برنده این دوره از انتخابات آمریکا باشد، احتمال می‌رود که سال 1403 یکی از سال‌های پرچالش برای بازار خودرو باشد.

 

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر، بحث تغییرات نرخ ارز خواهد بود که شواهد نشان می‌دهد هر لحظه ممکن است از کانال معاملاتی خود خارج شده و گران‌تر شود. علاوه‌بر آن عواملی همچون واردات خودرو در مقیاس گسترده که می‌تواند قیمت خودرو یا شیب صعودی آن را کاهش دهد، با توجه تجربه سال گذشته، منابع محدود سال جاری و شرایط کلی کشور بعید به نظر می‌رسد در سال جدید نیز به صورت مرتب انجام بگیرد؛ بنابراین به احتمال قوی در سال جدید نیز قیمت خودرو افزایش خواهد داشت.