موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات بیش از دو هزار نفر از محکومان محاکم

جزئیات عفو ۲۱۲۷ محکوم؛ ۱۱ محکوم امنیتی و ۵ محکوم زیر ۱۸ سال عفو شدند


۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۱۳:۵۲ | کد خبر: ۴۲۷۹۹ چاپ

از مجموع ۲ هزار و ۱۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۲۶۹ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند

جزئیات عفو ۲۱۲۷ محکوم؛ ۱۱ محکوم امنیتی و ۵ محکوم زیر ۱۸ سال عفو شدند
کلانشهر: به مناسبت سال نو و عید سعید فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامی با در خواست رئیس قوه قضائیه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات بیش از دو هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.

به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی خواستار عفو، تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و یکصد و بیست و هفت (۲۱۲۷) نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح شده بود.

۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی شدند

در همین رابطه معاون قضایی قوه قضائیه جزئیات عفو رهبری مناسبت سال نو و عید سعید فطر را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که به مناسبت سال نو و عید سعید فطر انجام شد، اظهار کرد: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۱۲۷ نفر که شرایط استحقاق عفو را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۲۶۹ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

وی بیان کرد: پنج نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند. محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضائیه راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است. هزار و ۹۹۱ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند.

وی افزود: ۲ نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ۱۰۰ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند.

معاون قضایی قوه قضائیه بیان کرد: در این مرحله ۱۵۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، پنج نفر اتباع بیگانه، ۱۱ نفر محکومان امنیتی و پنج نفر زیر ۱۸ سال هستند.