یک نماینده مجلس گفت: اصلی ترین اولویت به اعتقاد من کنترل تورم و کنترل نقدینگی‌ست به هر حال کاهش ارزش پول ملی یک سری پیامد هایی را در پی داشته که قدرت خرید مردم پایین آمده و این وضعیت برای اقشار مختلف به خصوص دهک های پایین درآمدی غیر قابل تحمل است.

وضعیت تورم برای اقشار مختلف غیر قابل تحمل شده است

کلانشهر: علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ، در رابطه با چالش‌های کشور در سال ۱۴۰۳ و راهکارهای مواجهه با آن، گفت: عمده مشکلات کشور در حوزه اقتصادی و تامین معیشت مردم است و به اعتقاد من حل این مشکلات نیازمند عزم عمومی قوای سه گانه مخصوصا همکاری دولت و مجلس است. به هرحال دولت فعلی در یکی دو سال گذشته تلاش‌هایی را انجام داده و به هر دلیلی منجر به نتیجه مطلوب نشده که الان چنین مشکلاتی به وجود آمده است، امیدواریم مجلس جدید بتواند راهکارهایی را پیش روی دولت بگذارد.

وی ادامه داد: اصلی ترین اولویت به اعتقاد من کنترل تورم و کنترل نقدینگی‌ست به هر حال کاهش ارزش پول ملی یک سری پیامد هایی را در پی داشته که قدرت خرید مردم پایین آمده و این وضعیت برای اقشار مختلف به خصوص دهک های پایین درآمدی غیر قابل تحمل است.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: همه امیدواریم که دولت بتواند راهکارهای جدیدی را با همکاری مجلس در پیش بگیرد که بتواند فشار اقتصادی را از روی دوش مردم کمتر و کمتر کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به این نکته که «یکی از اضلاح مسائل اقتصادی ارتباط و مناسبات بین‌المللی است»، اظهار داشت: دولت تلاش هایی را انجام داده و امیدواریم گشایش هایی در عرصه بین‌المللی به وجود بیاید.

نماینده مردم بابل در مجلس در پاسخ به این سوال که « بازگشت احتمالی ترامپ در آمریکا به نظر شما چه تبعاتی خواهد داشت؟»، گفت: این مطالبی که اشاره کردید نسبت به انتخابات آمریکا فعلا همه در حال پیشگویی هستند اما آمریکا هنوز وارد عرصه انتخابات نشده ولی در هر صورت ما باید نقشه راه‌هایی متفاوت و مبتنی بر شرایط گوناگون داشته باشیم.