سقف حقوق اعضای هیأت علمی برداشته می‌شود


۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۱۱:۳۴ | کد خبر: ۴۲۸۲۹ چاپ

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: کف حقوق یک استاد دانشگاه زیر بیست میلیون تومان است که پیشنهاد داده‌ایم این مبلغ برای استادیار ۶۵میلیون، دانشیار ۷۰میلیون و استادتمام ۷۵ میلیون تومان شود.

سقف حقوق اعضای هیأت علمی برداشته می‌شود

کلانشهر: علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم درباره اینکه قرار شده سقف حقوق برای اعضای هیأت علمی برداشته شود، گفت: در سال 1402، سقف حقوق پنجاه و پنج میلیون تومان بود که الان نیز هست، بنابراین پیشنهاد داده‎ایم که برای اعضای هیأت علمی برای استادیار پنجاه و پنج میلیون تومان به شصت و پنج میلیون تومان و برای دانشیار هفتاد میلیون تومان و برای استاد تمام هفتاد و پنج میلیون تومان لحاظ شود که مصوب نیز شد ه و منتظر ابلاغ آن هستیم اگر ابلاغ شود می‌توانیم معوقات سال چهارصد و دو رو به اعضای هیأت علمی پرداخت کنیم در سال ۱۴۰۳ مححق شود.
خطیبی درباره کف حقوق یک استاد دانشگاه نیز گفت: کف حقوق یک استاد دانشگاه زیر بیست میلیون است در حال حاضر حدود سی و یک‌هزارعضو هیأت علمی داریم که کم‌تر از ۵۰۰ نفر از آنها یک‌درصدی هستند.
وی درباره افرایش حقوق اعضای هیأت علمی گفت: افزایش حقوق‌ها تابع تصمیمات دولت است بعد از اعلام ضرایب آنچه را که برای همه مصوب می‌کند برای دانشگاهیان نیز مصوب می‌شود.
معاون وزیر علوم درباره مالیات برای حقوق اعضای هیأت علمی و اساتید گفت: سالیان سال است که مالیات حقوق اعضای هیأت علمی ۱۰ درصد بود از آغاز به‌کار مجلسی که در حال حاضر مستقر است یک قانونی عنوان شد مبنی بر اینکه مالیات پلکانی شد که ما درخواست کردیم و دولت نیز کمک کرد و خواستیم که مالیات برای حقوق اعضای هیات‌علمی از حالت پلکانی خارج شود و امیدواریم بتوانیم آن به نتیجه برسانیم و مجلس نیز در زمانی‌که لایحه را بررسی می‌کرد به این درخواست رأی مثبت داد که حقوق اعضای هیأت علمی مشمول مالیات پلکانی نباشد و به روال قبل بازگردد.

نظر شما:

security code