روند نزولی قیمت سکه و طلا در بازار که از ابتدای هفته آغاز شده، همچنان ادامه دارد و آخرین معاملات بازار امروز (دوشنبه) نشان می‌دهد که انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا نسبت به روز گذشته، با افت بها همراه شده‌اند.

سکه و طلا در مسیر ریزشی/ سکه ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
کلانشهر: روند صعودی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا که از اسفند ماه سال گذشته، آغاز شده بود و جهش قابل توجه قیمت اونس جهانی، بر آن دامن می‌زد و تا هفته گذشته ادامه داشت، از ابتدای هفته جاری و با بازگشایی بازار "به صورت رسمی"، متوقف شده و با دور زدن از مسیر صعود، در مسیر کاهش قیمت‌ها پا گذاشته است.

بر این اساس روند نزولی قیمت‌ها که از ابتدای هفته، آغاز شده همچنان دنبال می‌شود و آخرین معاملات بازار سکه و طلا (تا لحظه انتشار این گزارش) نشان می‌دهد که قیمت‌ها همچنان کاهشی است و انواع قطعات سکه و طلا، نسبت به روز گذشته، ارزان‌تر شده است.

سکه ۱.۶ میلیون تومان ارزان شد

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از بازار سکه طلا تا ساعت ۱۶ و مقایسه قیمت‌ها در ۲۴ ساعت گذشته، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (تا ۱۶) به ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم با یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قطعات کوچکتر سکه نظیر نیم سکه نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و به‌ترتیب ۲۵ میلیون تومان (نیم‌سکه) و ۱۵ میلیون تومان (ربع سکه) تعیین قیمت شده‌اند.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۷۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار هفت میلیون قیمت دارد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۶ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، در آخرین معاملات (تا لحظه انتشار این گزارش)، سه میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، مبنای معاملات طلا بوده است.

گفتنی است، مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

کاهش قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار، در حالی است که اونس جهانی طلا امروز تا ۲۳۴۱ دلار هم رفتT اما در حال حاضر در همان محدوده قیمتی روز گذشته معادل ۲۳۳۰ دلار است.